آتش سوزی در منطقه بلگورود روسیه در پی حمله اوکراین

آتش سوزی در منطقه بلگورود روسیه در پی حمله اوکراین
شنبه 23 مهر 1401 - 21:53

ویاچسلاو گلادکوف فرماندار منطقه بلگورود روسیه نزدیک مرز اوکراین روز شنبه گفت که یک مخزن نفت در پی گلوله باران نیروهای این کشور، به آتش کشیده شد اما تلفاتی به بار نیامده است.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری تاس؛ یک منبع در سازمان خدمات اضطراری روسیه گفته است که این مخزن در روستای رازومنویه ۷۱ نزدیک شهر بگلورود قرار دارد.

منطقه بولگورود معمولا اما شهر بولگورود مرکز آن به ندرت هدف حملات اوکراین قرار می گیرد.

یک نیروگاه برق حرارتی نیز در این منطقه روز جمعه در حمله اوکراین به آتش کشیده و برق قطع شد.

یک انبار مهمات در منطقه بولگورود در روز پنجشنبه منهدم شد و یک راکت به سقف یک مجتمع آپارتمانی درشهر بولگورود برخورد کرد، اما زخمی نداشت.

حملات اوکراین در هفته گذشته موجب قطع برق در شهرک شبکینو در همین منطقه، مرگ یک زن سالمند و زخمی شدن چند تن شد.

گلادکوف فرماندار بلگورود روز جمعه گفته بود که سامانه های ضد هوایی، یک موشک را نزدیک شهرک نووی اسکول در فاصله ۹۰ کیلومتری شمال مرز با اوکراین هدف قرار داده و سرنگون کرده اند.

گلادکوف پس از سقوط قطعات یک موشک نزدیک تاسیسات راه آهن این منطقه، در صفحه شخصی خود در فضای مجازی اعلام کرد که خطوط انتقال برق در این منطقه آسیب دیده و رفت و آمد قطارها نزدیک شهر نووی اوسکول با ۱۸ هزار سکنه به صورت موقت، متوقف شده، اما تلفاتی به بار نیامده است.

گلادکوف روز پنجشنبه اوکراین را به گلوله باران یک مجمتع مسکونی آپارتمانی در شهر بلگورود که مرکز اداری این منطقه به شمار می رود، متهم کرد.

بخش های مرزی روسیه با اوکراین مانند مکان های ذخیره سازی سوخت و مهمات از هنگام حمله نیروهای روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) شاهد رخدادهای گاه و بیگاه و پراکنده بوده است. با اینکه تاکنون کی یف مسئولیت این حوادث را برعهده نگرفته، اما یک مقام اوکراینی رخدادهای پیشین را نتیجه اقدامات جنگی مسکو توصیف کرده است.

به گزارش ایرنا، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین چهارشنبه شب در سخنرانی (ویدئوکنفرانسی) در نشست‌های سالانه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن، گفت: افزایش حمایت‌های مالی از سوی اهداکنندگان بین‌المللی به پایان یافتن هرچه سریعتر جنگ ویرانگر روسیه در اوکراین کمک خواهد کرد و اوکراین هر چقدر کمک بیشتری دریافت کند زودتر به جنگ روسیه پایان خواهد داد. با اطمینان تضمین می‌کنیم که چنین جنگ ظالمانه‌ای به کشورهای دیگر سرایت نخواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها