گزارش العالم از حال و هوای شهر معره النعمان در حومه ادلب پس از بازگشت اهالی+ویدئو

يکشنبه 24 مهر 1401 - 19:22

پس از پاکسازی شهر معره النعمان در حومه ادلب از گروه های مسلح تروریستی و فراهم کردن مایحتاج اصلی ساکنان، بیش از 800 خانواده سوری به این شهر بازگشتند و با استقبال گسترده مردمی و رسمی مواجه شدند.

العالم ـ سوریه

اهالی شهر معره النعمان در حومه ادلب پس از سالها آوارگی به سبب حضور گروه های مسلح در این شهر، اینک در حال بازگشت به شهر خود هستند. تا کنون بیش از 800 خانواده به این شهر بازگشته اند در همین حال نهادهای دولتی در حال تامین امکانات لازم برای اهالی هستند. آنها تلاش های خود را بکار گرفته اند تا تمام آنچه را که به دست عناصر مسلح تخریب و منهدم شده، آباد کنند.

"ثار سهلب" استاندار ادلب در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: ما عملا بازسازی زیرساخت ها در شهر را آغاز کردیم. عملیات آواربرداری از خیابانهای شهر در حال انجام است. همچنین مطالعاتی در خصوص مساله آب به منظور راه اندازی شبکه آبرسانی در شهر انجام شده است. تلاشهایی برای آماده سازی مدارس و بیمارستان ها نیز صورت گرفته است.

ام احمد یکی از اهالی شهر معره النعمان که به همراه دخترش به شهر بازگشته در گفتگو با خبرنگار العالم از عزم و اراده خود برای بازسازی خانه اش سخن گفت. وی با ابراز خرسندی از حضور خود در شهر و خانه اش تاکید کرد که با تمام دشواری ها مقابله خواهد کرد.

شهر معره النعمان در حومه ادلب دومین شهر بزرگ استان ادلب سوریه است. گروه های مسلح تروریست برای چندین سال در این شهر مستقر شده بودند اما ارتش سوریه از دو سال پیش کنترل این شهر را بدست گرفت.

با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر معره النعمان و اهمیت آن از لحاظ صنعت و کشاورزی، بازگشت اهالی به این شهر از اهمیت بالایی برخوردار است.

پربیننده ترین خبرها