آغاز اعتصاب سه روزه خلبانان یورووینگز آلمان و سرگردانی هزاران مسافر

آغاز اعتصاب سه روزه خلبانان یورووینگز آلمان و سرگردانی هزاران مسافر
دوشنبه 25 مهر 1401 - 13:08

خلبانان شرکت هواپیمایی یورووینگز آلمان به دلیل بی‌توجهی شرکت به درخواست‌ آن‌ها برای افزایش حقوق و کاهش ساعات کاری، از امروز دوشنبه اعتصابی سه روزه را آغاز کردند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش رویترز، یک سخنگوی اتحادیه خلبانان آلمان (Vereinigung Cockpit) با اشاره به اینکه این اتحادیه از پیش به مدیران شرکت نسبت به این اعتصاب سه روزه هشدار داده بود، تاکید کرد که به دلیل نبود یک پیشنهاد جدید از طرف مدیران این اعتصاب آغاز شد.

اتحادیه خلبانان همچنین هشدار داد که این اعتصاب، هزاران مسافر پروازهای اقتصادی را سرگردان خواهد کرد.

بدین ترتیب، خلبانان شرکت هواپیمایی یورووینگز (Eurowings) که زیر مجموعه شرکت لوفت‌هانزا بزرگترین هواپیمایی آلمان هستند، اعتصاب سه روزه خود بر سر افزایش دستمزد و کاهش فشار کاری را آغاز کردند.

به گزارش دویچه وله، این شرکت هواپیمایی اقتصادی پس از اعتصاب اولیه کارکنان در هفته‌های گذشته، پیشنهادی مبنی بر کاهش ۳ ساعت از ساعت کاری در هفته و ۱۰ روز مرخصی بیشتر ارائه کرده بود که این پیشنهاد توسط اتحادیه خلبانان رد شد. یورووینگز در ادامه تاکید کرده بود که این پیشنهاد قابل مذاکره نیست و تغییرات بیشتر برای شرکت اقتصادی نخواهد بود.

بنابر اعلام یورووینگز، حدود نیمی (۱۷۰ از ۴۰۰ تا) از پروازهای این شرکت در فرودگاه‌های آلمان لغو شده که نزدیک به ۲۰ هزار مسافر را سرگردان کرده و انتظار می‌رود این رویه در روزهای آینده نیز ادامه دار باشد.

«ماتیاس بائر» سخنگوی اتحادیه خلبانان آلمان پیشتر گفته بود که مدیران «یورووینگز» گفت‌وگوها درباره بهبود شرایط کاری خلبانان را متوقف کرده‌ و راهی جز اعتصاب باقی نگذاشته‌اند. وی خاطر نشان کرده بود: در صورتی که یورووینگز با اتحادیه بر سر حقوق برابر مذاکره کند، دلیلی برای اعتصاب وجود نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا، ماه گذشته نیز اعتصاب خلبانان بخش اصلی شرکت لوفت‌هانزا، پروازها در فرودگاه‌های مهمی مانند مونیخ و فرانکفورت را مختل کرده بود.

همچنین در مرداد ماه، تهدید به اعتصاب از طرف کارکنان این شرکت موجب لغو بیش از یک‌هزار پرواز شده بود.

بحران انرژی در اروپا پس از تحریم نفت و گاز روسیه تبعات بسیاری از جمله تورم و افزایش شدید هزینه‌ها برای اروپایی‌ها را به دنبال داشته که این امر موجب شده است برخی صنایع در اروپا با کاهش تولید و خطر تعطیلی مواجه شوند.

در این میان، فشار گرانی‌ها بر مردم، آن‌ها را برای اعتراض به سیاست‌های رهبران اروپا در برابر جنگ اوکراین به خیابان‌ها کشانده است. همچنین اعتصاب کارکنان صنایع مختلف در اروپا از جمله آلمان، فرانسه و انگلیس بر سر افزایش دستمزد شرایط را برای تصمیم‌گیران دشوارتر کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها