اختلاف بین آلمان و فرانسه بر سر چگونگی مقابله با بحران انرژی

اختلاف بین آلمان و فرانسه بر سر چگونگی مقابله با بحران انرژی
جمعه 29 مهر 1401 - 18:44

رئیس جمهور فرانسه رویکرد آلمان در مقابله با بحران انرژی و مخالفت این کشور با طرح تعیین سقف قیمت گاز در اروپا را مورد انتقاد قرار داده است.

العالم - اروپا

به گزارش نشریه "فوکوس آلمان"، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، از رویکرد آلمان در بحران انرژی انتقاد کرد.

مکرون در حاشیه نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: فکر می‌کنم نه برای آلمان و نه برای اروپا خوب نیست که خودشان را منزوی کنند. ما باید کاملا وحدت خود را حفظ کنیم.

وی تاکید کرد که همراه با "اولاف شولتز"، صدر اعظم آلمان با هم روی یک راه حل کار می کنند.

آلمان در حال حاضر در اتحادیه اروپا مورد انتقاد شدیدی قرار گرفته است، چرا که این کشور تعیین سقف قیمت گاز اروپا را که اکثر کشورهای اتحادیه اروپا خواستار آن هستند، رد می کند. فرانسه از چنین طرحی به ویژه برای گاز مورد استفاده برای تولید برق حمایت می کند. مکرون همچنین از مکانیسم هایی برای جداسازی بهتر قیمت گاز و برق صحبت کرد.

علاوه بر این، دولت فدرال آلمان به دلیل بسته کمکی 200 میلیارد یورویی مورد انتقاد قرار گرفته است، زیرا سایر کشورها نمی توانند چنین اقداماتی را انجام دهند.

ماکرون گفت که از برنامه های بدهی مشترک حمایت خواهد کرد. با این همه شولتز این مسئله را رد می کند. وی روز پنجشنبه خاطرنشان کرد که هنوز پول زیادی از برنامه حمایتی اتحادیه اروپا ایجاد شده در طول بحران کرونا وجود دارد.

به هر حال سران کشورهای اتحادیه اروپا توافق کرده‌اند که روی طرح تعیین سقف قیمت گاز برای مهار قیمت‌های بالا کار کنند.

در عین حال اولاف شولتز، صدراعظم گفت: هنوز تردیدهای زیادی در مورد این مسئله وجود دارد که آیا امکان تعیین سقف بالای قیمت گاز در اروپا همانطور که در اسپانیا و پرتغال شکل گرفته است، وجود دارد. کشورهایی مانند آلمان و دانمارک با این موضوع مخالفت کردند و از جمله استدلال کردند که این امر می‌تواند امنیت عرضه را به خطر بیندازد.

در نشست سران اتحادیه اروپا همچنین شولتز و همکارانش اصولاً از آخرین پیشنهاد قانونی کمیسیون اتحادیه اروپا برای ایجاد امکان خرید مشترک گاز حمایت کردند. در اصل، بیش از نیمی از کشورهای اتحادیه اروپا از سقف قیمت گاز اروپا حمایت می کنند.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها