راه‌اندازی دومین کانال ماهواره‌ای توسط مخالفان مصری برای ساماندهی تظاهرات

راه‌اندازی دومین کانال ماهواره‌ای توسط مخالفان مصری برای ساماندهی تظاهرات
يکشنبه 1 آبان 1401 - 11:06

منابع اپوزیسیون مصر از راه‌اندازی دومین کانال ماهواره‌ای برای ساماندهی به تظاهرات خبر دادند.

العالم - مصر

جمعی از مخالفان دولت مصر که از افشای هویت خود خودداری کردند، در بیانیه‌ای به شبکه «عربی 21» گفتند: «پخش زنده این شبکه ماهواره‌ای جدید «الحریه 11/11» از سه‌شنبه، 25 اکتبر، از هانوی پایتخت ویتنام و نیز تعدادی از شهرهای اروپایی و آمریکایی آغاز می‌شود»

این منابع تأیید کردند که «راه اندازی این کانال به معنای جدیت حامیان جنبش 11 سپتامبر برای تحقق آزادی میهن و رسیدن صدای انقلاب به تمام نقاط مصر حتی روستاهای آن هستند»

این بیانیه تاکید کرد: «کانال جدید مختص یک حزب، گروه یا تیم سیاسی نیست، بلکه برای همه اقوام مصر با هر تنوع سیاسی، مذهبی، جغرافیایی و قومی است، این صدایی است برای کسانی که در مصر و کشورهای بهار عربی هیچ صدایی ندارند.»

بیانیه مذکور خاطرنشان کرد: «مردم عرب به ویژه مردم مصر، آرزوی آزادی، کرامت انسانی و تمام ارزش‌های انقلاب ژانویه را دارند. مملکت زیر بار فقر، بدهی، فساد و ظلم رفته و استبداد، جان همه شهروندان را تهدید می کند.

گفتنی است؛ کانال «الحریه 11/11» با اعلام رسمی اخوان المسلمین - جبهه استانبول به رهبری محمود حسین، راه اندازی شد و از لندن، همزمان با کانال ماهواره‌ای «الشعوب» پخش می شود.

این کانال کار خود را با پخش برنامه ای تحت عنوان «با معتز» توسط «معتز مطر» روزنامه نگار مخالف مصری آغاز می کند؛ پیشتر پس از بسته شدن کانال های مخالف مصری توسط مقامات ترکیه در راستای تلاش برای ازسرگیری روابط با مقامات قاهره، این روزنامه نگار مصری، ترکیه را به مقصد لندن ترک کرد.

معتز مطر در ژوئن گذشته اعلام کرده بود که این کانال جدید فقط به مردم مصر محدود نمی شود، بلکه صدایی برای ملت عرب و همه آزادمردان خواهد بود، به ویژه که مسائل جهان عرب با یکدیگر مرتبط است.

وی همچنین تاکید کرد که «هزینه های این کانال جدید توسط مردم تامین می شود.»

پربیننده ترین خبرها