راه حل هوشمندانه رهبران صنعا برای قطع دست غارتگران ثروت یمن

يکشنبه 1 آبان 1401 - 15:01

سرتیپ مجیب شمسان، کارشناس نظامی یمنی، تأکید کرد که رهبران صنعا تصمیم گرفته اند دستی که به سمت غارت ثروت یمن دراز شده است را قطع کنند؛ ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی-آمریکایی از ابتدای تجاوزات خود، ثروت ملی یمن را چپاول کرده و همچنان بدین کار ادامه می دهد.

العالم - یمن

شمسان در گفت و گو با شبکه العالم گفت: وزارت نفت یمن کل مبلغ سرقت شده توسط ائتلاف متجاوز و مبلغ سپرده شده در بانک ملی عربستان سعودی را فاش کرد. طبق برآوردهای انجام شده درآمد منابع غارت شده از 20 میلیون دلار فراتر رفته و بر اساس بیانیه وزیر نفت یمن، میزان ثروت غارت شده از سال 2018 تا 2020 به بیش از 9 میلیارد دلار رسیده است.

وی تصریح کرد: این ثروت غارت شده برای پرداخت حقوق چندین سال کارمندان کافی بود. وی از اظهارات نماینده آمریکا که درخواست هیات صنعا را خواسته های «افراطی و مانع از صلح» نامیده بود و همزمان، غارت نفت یمن توسط ائتلاف متجاوز را حقوق اصلی آنها می داند، اعتراض کرد.

این کارشناس نظامی یمنی تاکید کرد که رهبری ملی صنعا با قطع دست غارتگر ثروت ملی یمن، به حق مشروع خود که همان دفاع از مردم این کشور و آینده نسل‌های جدید آن‌ است، عمل کرده و در این راستا پیام‌های هشداردهنده‌ای را به همه شرکت‌های عامل و شرکت‌های حمل و نقل با نفتکش، اعم از داخلی و خارجی ارسال کرده و هشدار داده است که به ثروت یمن نزدیک نشوند.

شمسان با اشاره به اینکه نفتکش نسوسکیا علیرغم هشدارهای مکرر قصد داشت دو میلیون بشکه نفت را در بندر ضبه بارگیری کند و در ادامه تاکید کرد: نماینده آمریکا تمایل داشت که این انتقال تحت حمایت یک زیردریایی آمریکایی پهلو گرفته در نزدیکی آن صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد این تلاش آمریکایی ها نشان دهنده ماهیت آمریکایی ها است که به دنبال غارت ثروت مردم منطقه اعم از یمن، عراق و یا جاهای دیگر است.

به همین خاطر رهبری ملی صنعا بندر ضبه را تعطیل کرد تا ائتلاف متجاوز و آمریکایی ها از آن سوء استفاده نکنند و بیش از این مردم یمن را از بهره مندی از ثروت نفتی خود محروم نکنند.

پربیننده ترین خبرها