سازمان ملل از شهادت ۱۱۸ فلسطینی در کرانه باختری از ابتدای ۲۰۲۲ خبر داد

سازمان ملل از شهادت ۱۱۸ فلسطینی در کرانه باختری از ابتدای ۲۰۲۲ خبر داد
شنبه 7 آبان 1401 - 15:29

کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 118 فلسطینی به ضرت گلوله صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند.

العالم - فلسطین اشغالی

«راوینا شامداسانی» سخنگوی کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل، در کنفرانس هفتگی خود در ژنو سوئیس از شهادت ۱۱۸ فلسطینی در کرانه باختری از ابتدای سال ۲۰۲۲ خبر داد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، به گفته این مقام سازمان ملل ۲۶ نفر از شهدا کودک و پنج تن از آن‌ها زن هستند که با شلیک نظامیان رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس شرقی به شهادت رسیده‌اند.

او همچنین گفت که سه شهید فلسطینی از جمله یک کودک نیز به دست شهرک‌نشینان صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

در همین راستا کمیسیون تحقیق سازمان ملل درباره تخلفات حقوق بشری اسرائیل و فلسطین نیز روز پنج‌شنبه هفته گذشته اعلام کرد که اتهامات آپارتاید علیه رژیم صهیونیستی را بررسی می‌کند.

این کمیسیون هفته گذشته دومین گزارش خود را منتشر کرده و از شورای امنیت سازمان ملل خواست به اشغالگری دائمی اسرائیل پایان دهد.

روز پنج‌شنبه هفته گذشته سه نفر از اعضای این کمیسیون در یک نشست خبری در نیویورک تصریح کردند که گزارش‌های آتی به تحقیق درباره آپارتاید اسرائیل خواهند پرداخت. آنها تصریح کردند که تحقیقات تا به حال بر روی «ریشه‌های درگیری‌ها» متمرکز بوده. از نظر آنها حضور اسرائیل در کرانه باختری، عامل ریشه‌ای درگیری‌ها است.

روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل نوشته این بررسی، نگرانی‌ها در تل‌آویو را درباره اینکه این تحقیقات ممکن است به انتساب این «برچسب سمی» به اسرائیل شود را موجب شده است.

پربیننده ترین خبرها