دین فروشی به سبک سعودی| "السدیس" چگونه ثروتمند شد؟

دین فروشی به سبک سعودی|
شنبه 7 آبان 1401 - 17:35

حساب کاربری "العهد الجديد" در توییتی فاش کرد که تحقیقات هیات مبارزه با فساد در عربستان از فساد مالی عبدالرحمن السدیس رییس اداره کل امور حرمین شریفین خبر داد و پس از چانه زنی و تهدید به برکناری اش، السدیس پذیرفت که از بخش عظیمی از ثروت خود چشم پوشی کند تا در منصب خود باقی بماند.

العالم ـ کشکول

کاربران شبکه های اجتماعی بلافاصله با راه اندازی فراخوانی علیه السدیس، او را به سوء استفاده از منصبش و واگذاری امور حرمین به خویشاوندان خود و گرفتن رشوه از تاجران و شرکت ها متهم کردند.

به رغم آنکه ما از اتهام السدیس به فساد غافلگیر نشدیم و اطمینان داشتیم که این مرد تا مغز استخوان گرفتار فساد است؛ اما ما نیز قاطعانه می دانیم که السدیس ثروت هنگفت خود را فقط از طریق سوء استفاده از منصب خود جمع آوری نکرده است؛ بلکه این مرد دین خود را در مقابل دنیایش فروخت و دین را به ابزاری در راستای خدمت به بن سلمان ولیعهد عربستان تبدیل کرد.

آیا خطبه السدیس درخصوص اعلام عادی سازی میان امارات و رژیم اشغالگر تحت نظارت آمریکا بدون دریافت بها بوده است؟ این مرد برای کسب رضایت بن سلمان در دین داد و ستد می کند.

او در خطبه خود عادی سازی را تایید کرد و برای آن زمینه سازی کرد و از همزیستی با یهودیان سخن گفت. او به سیره رسول اکرم(ص) در برخورد با یهودیان مدینه استناد کرد؛ حال آنکه از یاد برد که یهودیان در عصر پیغمبر(ص) اشغالگر نبودند آنگونه که امروز فلسطین را اشغال کرده اند.

السدیس تجاوزگری امریکایی انگلیسی اسراییلی علیه یمن را یک تصمیم تاریخی و یک ضرورت شرعی و منفعت ملی و منطقه ای عنوان کرد. او حملات ائتلاف متجاوز علیه یمن تحت نام «عاصفه الحزم»(طوفان قاطعیت) را اقدامی تاریخی و برای یاری رساندن به مظلوم دانست! آیا تمام این مواضع از تریبون رسول اکرم(ص) بدون بها بوده است؟؟

آیا اظهاراتش درباره دونالد ترامپ رییس جمهور نژادپرست آمریکا مبنی بر آنکه جهان و انسانیت را به سمت امنیت و صلح و ثبات و رفاه هدایت می کند؛ بدون دریافت بهایی از ولی امرش بن سلمان بوده است؟؟

السدیس همچنین گفته بود که ملک سلمان و ولیعهدش محمد بن سلمان، شرکای ترامپ در خدمت به بشریت هستند!!

سخن آخر آنکه چه تفاوتی میان السدیس که برخی از او به عنوان «ریموت کنترل» در دست بن سلمان توصیف کرده اند، با عبدالعزیز الریس وجود دارد که می گوید «باید از حاکم اطاعت کنی؛ نباید علیه او شورش کنی و یا او را نصیحت کنی؛ حتی اگر هر روز زنا کند و شراب بنوشد. باید از او تبعیت کنی»!

پربیننده ترین خبرها