پیکرهای مطهر شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ وارد مشهد شد

پیکرهای مطهر شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ وارد مشهد شد
شنبه 7 آبان 1401 - 16:23

پیکرهای مطهر ۱۱ شهید حادثه تروریستی شاهچراغ پس از تشییع در شیراز برای تشییع و طواف بر گرد حرم مطهر امام رضا (ع) وارد فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد شد.

العالم - ایران

در مراسم استقبال از پیکر این شهدا و خانواده آنها استاندار خراسان رضوی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، فرماندار و شهردار مشهد، فرمانده سپاه امام رضا(ع)،فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش و جمعی از مقامات نظامی و اداری حضور داشتند.

صبح امروز آیین تشییع پیکرهای پاک ۱۱ شهید عملیات تروریستی حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) از ساعت ۹ صبح از میدان امام حسین (ع) شیراز به سمت حرم مطهر شاهچراغ با حضور مردم عزادار این شهر تشییع شد.

پس از برگزاری آیین تشییع در شیراز ، این شهدا با رضایت همه خانواده‌های آنها به مشهد مقدس منتقل شدند تا در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) نیز توسط زائران و مجاوران حرم امام رضا (ع) از میدان بسیج به سمت بارگاه رضوی بدرقه و در حرم مطهر رضوی طواف داده شوند.

بنا بر اعلام معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، در عملیات تروریستی غروب چهارم آبان حرم شاهچراغ (ع) ، ۱۳ تن از افراد بیگناه توسط تروریست مسلح به شهادت رسیدند که پیکرهای ۲ تن از شهدا پیش از این به زادگاه آنها در شهرهای تهران و همدان منتقل و تشییع شده است.

پیکر شهدا پس از تشییع در مشهد به زادگاه آنها منتقل می شود و پیکر ۶ شهید هم به شیراز انتقال می یابد و در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) دفن می‌شود.

غروب روز چهارشنبه (چهارم آبان ۱۴۰۱) فردی مسلح با حمله به زائران و خادمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، آنها را به رگبار بست.

این عملیات تروریستی در مجموع ۱۳ شهید و ۳۰ مجروح و مصدوم از زائران و خادمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) بر جای گذاشت.

آیین تشییع شهدای حرم مطهر شاهچراغ بعد از ظهر امروز از محل میدان بسیج شهر مشهد به سمت حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها