اشک تمساح برلین برای یک دختر کرد؛ هزاران ایرانی قربانی بمب های شیمیایی آلمان 

اشک تمساح برلین برای یک دختر کرد؛ هزاران ایرانی قربانی بمب های شیمیایی آلمان 
دوشنبه 9 آبان 1401 - 14:00

آلمان در حالی برای یک دختر کرد ایرانی اشک تمساح می ریزد که بمب های شیمایی ساخت این کشور در حمله صدام به ایران، هزاران شهروند کرد را در نهایت مظلومیت به کام مرگ فرو برد. 

العالم _ ایران

آنالنا بربوک وزیر خارجه آلمان اعلام کرده است که کشورش در پی ناآرامی ها در ایران به دنبال درگذشت یک دختر کرد ایرانی، بسته ای تحریمی را ضد ایران آماده کرده و در همین حال در حال بررسی چگونگی محسوب کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمانی تروریستی است.

ناظران با ابراز شگفتی از این نوع برخورد آلمان، گریه های آن را برای وفات دختر کرد ایرانی اشک تمساح دانسته و تاکید کرده اند دستان این کشور تا مرفق آغشته به خون فرزندان ایران است، کسانی که با سلاح های شیمایی آلمان به شهادت رسیدند یا دچار جراحت های همیشگی تا پایان عمر شدند، سلاح هایی که این کشور در اختیار صدام دیکتاتور پیشین عراق قرار داد.

مشارکت آلمان در کشتار کودکان و زنان ایرانی با سلاح های شیمیایی، اتهامی نیست که ایران به گزاف به آلمان وارد کند بلکه مشارکت مستقیم در جنگ است که سازمان ها و نهادهای بین المللی با دقیق ترین جزئیات بر آن تاکید کرده اند، موضوعی که میزان نفاق و دورویی مقامات آلمانی را در ادعای ایستادگی کنار مردم ایران آشکار می سازد و این در حالی است که اگر بمب های شیمایی این کشور نبود، صدام نمی توانست جان هزاران ایرانی را با این بمب ها بگیرد.

با وجود گذشت 34 سال از جنگی که غرب از طریق تحریک صدامِ دیکتاتور بر ایران تحمیل کرد، امروزه 60 هزار جانباز شیمایی در ایران زندگی پر از درد و مشقتی را سپری می کنند که حدود هزار و 200 نفر آنان زن هستند.

طبق مدارکی که در «آرشیو ملی مریلند» از حالت محرمانه بودن خارج شده است، غرب در جنگ تحمیلی صدام ضد ایران، تسلیحات شیمیایی در اختیار او قرار داد.

طبق گزارش های رسمی، ارتش عراق 350 بار ضد نیروهای نظامی ایران و بیش از 30 بار ضد غیرنظامیان ایرانی از سلاح شیمیایی استفاده کرد. حکومت صدام همچنین بارها با بمب شیمیایی به مراکز پزشکی و بیمارستان های ایران حمله کرد.

طبق مقاله نشریه استار لجر که سال 2002 منتشر شد، بیست هزار سرباز ایرانی به سبب حمله عراق با گاز اعصاب، بلافاصله جان سپردند. در همین حال پنج هزار نفری که نجات پیدا کردند، همچنان تحت درمان قرار دارند. این در حالی است که هزار نفر از این افراد به طور شبانه روزی در بیمارستان ها بستری هستند.

غرب و به طور مشخص آلمان در حالی صدام را به سلاح شیمیایی تجهیز کرد که پروتکل ژنو کاربرد سلاح شیمیایی را در جنگ ممنوع کرده است با این حال هدف غرب از دادن سلاح شیمیایی به صدام این بود که مانع پیروزی ایران در جنگ شود.

طبق گزارش آژانس اطلاعاتی آمریکا، استفاده ارتش عراق از بمب های شیمیایی ضد نیروهای ایرانی، بخشی از استراتژی جنگی و تاکتیک مکرر و سازمان یافته آن بود. طبق این گزارش، مواد شیمایی به کار گرفته در جنگ ضد ایران متنوع بود از جمله گاز خردل، گاز اعصاب، گاز سارین و غیره.

طبق مدارک منابع عراقی، شرکت های متعددی برای توسعه سلاح شیمیایی به صدام کمک کردند از جمله شرکت های آمریکایی، آلمانی، هلندی، انگلیسی و فرانسوی. همچنین شرکت های هلندی، استرالیایی، ایتالیایی، فرانسوی و آلمانی در صادرات مواد خام کارخانه های ساخت سلاح شیمیایی عراق مشارکت داشتند.

مجله فارین پالیسی هم براساس مدارکی از داخل دستگاه اطلاعاتی آمریکا فاش ساخت که این کشور در حمله شیمیایی به ایران، به صدام کمک می کرده است.

نکته قابل تامل این است که غرب در طول هشت سال این موضوع و حملات شیمیایی عراق را به ایران انکار و درمورد آن ابراز بی اطلاعی می کرد و زمان بسیار زیادی طول کشید تا ایران توانست سازمان ملل را قانع کند که برای تحقیق درباره کاربرد سلاح شیمایی در جنگ توسط عراق،به ایران کارشناس بفرستد.

هم اکنون آلمان در حالی برای یک دختر کرد ایرانی اشک تمساح می ریزد که سهم عمده ای در حملات شیمایی صدام به مناطق و شهرهای کرد نشین ایران دارد. از جمله این شهرها سردشت است که در 28 ژوئن سال 1987 هدف حمله شیمیایی قرار گرفت و نیز شهر نودشه که 16 مارس 1987 و روستاهای اطراف مریوان مارس 1988 و همچنین روستاهای اطراف سر پل ذهاب و گیلان غرب و اشنویه می 1988 بمباران شیمیایی شدند.

بدون شک برخی از نزدیکان مرحوم مهسا امینی دختر کرد ایرانی بین قربایان جنایت بمباران شیمیایی صدام با سلاح آلمانی بوده اند.

پربیننده ترین خبرها