جهاد اسلامی: فلسطین حقی غیرقابل تقسیم و تجزیه است

جهاد اسلامی: فلسطین حقی غیرقابل تقسیم و تجزیه است
چهارشنبه 11 آبان 1401 - 16:34

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد که سرزمین، خاک، مقدسات، آب و هوای فلسطین حق انحصاری و خاص ملت فلسطین است و قابل تقسیم نیست.

العالم ـ فلسطین اشغالی

جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز چهارشنبه به مناسبت صد و پنجمین سالروز اعلامیه بالفور افزود: دشمنی و جنایت صهیونیست ها تا هرجا افزایش یابد و هرچه کشورهای استعمارگر از این رژیم حمایت کنند، این حق غیرقابل تقسیم و تجزیه است.

در این بیانیه آمده است که: این حق نابود نمی شود و سال ها اشغالگری صهیونیست ها نمی تواند باعث فراموشی آن شود و داستانپردازی ها و خرافات دشمن نمی تواند در آن خللی ایجاد کند.

این سالروز شوم جنایتی بزرگ توسط انگلیس است که با اشغال فلسطین و آواره کردن ملت و تجاوز و رنج های ناشی از آن و کشتار و ترور که همچنان ادامه دارد، بنیان گذار بزرگترین جنایت تاریخ بشر شد.

جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد: بیانیه بالفور مصداق وعده کسی که چیزی ندارد به کسی است که مستحق آن نیست و ما امروز شاهد ارتباط مستحکم میان ملت فلسطین با سرزمین و مقدسات خود هستیم.

این ارتباط نه تنها سست نمی شود بلکه با ادامه حماسه ها که مجاهدان رقم میزنند و مقاومت قهرمانانه ای که فداکاری می کند و شهید می دهد، روز به روز مستحکم تر می شود.

مقاومت در همه شیوه های آن و در راس آن مقاومت مسلحانه، تنها راه دفاع از این سرزمین است و کاروان شهدا و خون های ریخته شده، ایمان و یقین به پیروزی و آزادسازی را در ما افزایش می دهد.

"آرثر جیمز بالفور" وزیر خارجه وقت انگلیس در ۱۱ آبان سال ۱۲۹۶ در پی‌ مذاکرات‌ و تلاش‌های‌ سران‌ صهیونیسم، با صدور بیانیه ای از روتشیلد نخست وزیر وقت انگلیس خواست تا با شکل گیری رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین اشغالی موافقت کند.

پربیننده ترین خبرها