در بلاد حرمین شریفین رخ می دهد؛

سعودی ها سرگرم مراسم 'هالووین' و بازداشت شدگان گرفتار 'هالووین' واقعی!

سعودی ها سرگرم مراسم 'هالووین' و بازداشت شدگان گرفتار 'هالووین' واقعی!
چهارشنبه 11 آبان 1401 - 21:45

در حالی که بسیاری از علما و حقوقدانان و فعالان و معارضان سعودی در زندان های آل سعود بسر می برند و در معرض انواع شکنجه ها و محاکمه های غیرعادلانه قرار می گیرند، مردم عربستان این روزها سرگرم جشنواره ریاض و مراسم آواز و جشن هالووین غربی هستند.

العالم ـ عربستان سعودی

نهاد حقوق بشر اروپایی ـ سعودی بر این عقده است که تلاش های رژیم عربستان برای جلب توجه همگان به جشن ها و برنامه های تفریحی، در حالی صورت می گیرد که کشور به طور بی سابقه ای گرفتار نقض ها و تجاوزات حقوق بشری است.

به رغم تلاش رژیم سعودی برای سرپوش گذاشتن بر اوضاع نابسامان حقوق بشری از طریق جلوگیری از هر گونه نقش آفرینی سازمان ها و ارعاب خانواده ها، اما حقایق مربوط به تخلفات و تجاوزات حقوق بشر در این کشور روز به روز آشکار تر می گردد.

نهاد حقوق بشری اروپایی ـ سعودی در گزارش خود در ماه اکتبر 2022 که در آن جشنواره تفریحی ریاض آغاز می شود، تاکید کرد که رژیم عربستان حکم اعدام دستکم 12 نفر را صادر کرده است تا بدین ترتیب تعداد بازداشت شدگانی که در معرض خطر اعدام هستند و این نهاد موفق به پیگیری پرونده های آنها شده است، به 53 نفر برسد. از میان این افراد دستکم 8 نفر زیر سن بلوغ هستند.

این نهاد مزبور خاطرنشان کرد که اکثر بازداشت شدگانی که در معرض خطر اعدام هستند، از جلسات محاکمه عادلانه محروم شده اند و در معرض نقض ها و تجاوزات گسترده از جمله شکنجه و بدرفتاری و محرومیت از حق دفاع از خود قرار گرفتند و با اتهامات سنگینی روبرو هستند.

مراسم "هالووین ریاض" با انتقادات گسترده ای در عرصه داخلی و در سطح جهان اسلام روبرو شده است.

ملت های مسلمان می گویند که بن سلمان با برگزاری اینگونه مراسم ها به دنبال آن است تا عربستان را از هویت اسلامی خود دور سازد.

پربیننده ترین خبرها