آیین عجیب سلمان و ولیعهدش؛ هالووین "حلال" و میلاد رسول اکرم "بدعت"!

چهارشنبه 11 آبان 1401 - 22:55

رژیم سعودی جشن میلاد رسول اکرم(ص) را یک بدعت می داند؛ چنانکه مفتی عربستان درباره گرامیداشت روز میلاد نبی اکرم(ص) هشدار می دهد و آن را نوعی بدعت و خرافه عنوان می کند؛ حال آنکه این رژیم کشور را به جولانگاه انواع مناسبت های غیراخلاقی و فسق و فجور تبدیل کرده است!

العالم ـ عربستان سعودی

هیات علمای عربستان در دوران محمد بن سلمان ولیعهد این کشور جشن میلاد نبی اکرم(ص) را حرام دانست. و در مقابل جشن هالووین که هیچگونه ارتباطی با دین مبین اسلام و هیچگونه سنخیتی با بلاد حرمین شریفین ندارد، را حلال می داند.

رژیم عربستان تغییرات بسیاری در کشور ایجاد کرد و آن را به جولانگاه انواع مراسم های آکنده از فسق و فجور بدل کرده است؛ چنانکه زنان و مردان در میدان های عمومی بلاد حرمین شریفین به رقص و پایکوبی می پردازند.

رژیم سعودی در واقع می خواهد که جوانان کشور را به گروهی حاشیه ای به دور از مسائل اصلی و مهم همچون آزادی های سیاسی و حقوقی بدل کند. واقعیت امر آن است که این رژیم می خواهد جوانان آزادی را در برهنگی و رقص ببینند. سطحی کردن جوانان نقشه ای است که بن سلمان با دقت تمام آن را دنبال می کند.

درست است که ساختار دینی در عربستان هیچ گاه مستقل از طرح کلی این کشور نبوده است و هیچگاه این کشور به معنای واقعی کلمه کشوری دینی نبوده است؛ و با آنکه دین همواره ابزاری برای تحقق منافع این رژیم بوده است؛ اما رژیم سعودی به منظور تحکیم قدرت خود از کنار گذاشتن دین هیچ ابایی ندارد.

هالووین در مفهوم آمریکایی اصلی آن به معنای آن است که افراد نقاب های ترسناک و عجیب و غریب بپوشند. اما در عربستان، رژیم سعودی در هالووین، نقاب ترسناک و لباس سیاه خود را کنار گذاشت و چهره واقعی و ترسناکتری از خود نشان داد؛ چنانکه دین برای آن یک ابزار است. چهره واقعی این رژیم ترسناکتر و لباسش تیره تر است.

بن سلمان برای رسیدن به قدرت و جلب رضایت واشنگتن اقدام به تحریف افکار و اعتقادات جوانان می کند. بن سلمان کاری کرد که جوانان به جای توجه به حقوق اصلی خود، در خیابانها به رقص و پایکوبی بپردازند.

رژیم سعودی که اتخاذ رویکرد باز و کاهش محدودیت های اجتماعی را تبلیغ می کند، همزمان سرکوب های سیاسی را افزایش داده است. صدها نویسنده و فعال و تاجر و ثروتمند و عالم و اعضایی از خاندان حاکم در زندان ها بسر می برند.

پربیننده ترین خبرها