کره شمالی دوباره موشک پرتاب کرد/ هشدار ژاپن به مردم برای رفتن به پناهگاه

کره شمالی دوباره موشک پرتاب کرد/ هشدار ژاپن به مردم برای رفتن به پناهگاه
پنج‌شنبه 12 آبان 1401 - 06:02

شلیک موشک بالستیک توسط کره شمالی و عبور آن از آسمان ژاپن، دولت این کشور را وادار کرد که به مدت محدودی از مردم سه استان بخواهد که به پناهگاه بروند.

العالم-آسیا

رسانه‌های محلی بامداد پنجشنبه از شلیک مجدد موشک بالستیک توسط کره شمالی به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) خبر دادند.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی طی بیانیه‌ای ضمن تایید این خبر، گفت این موشک بالستیک نامشخص از شرق کره شمالی شلیک شده و در حال طی مسیر به سمت دریای ژاپن در آسمان است.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، با اینکه به‌نظر این شلیک موشک برنامه‌های آزمایشی ارتش کره شمالی باشد اما وزارت دفاع ژاپن با صدور هشدار فوری، هدف این موشک را شمال این کشور عنوان کرد.

شبکه «ان‌اچ‌کی» نیز به نقل از این وزارتخانه به مردم مناطق میاگی، یاماگاتا و نیاگاتا هشدار که در داخل منازل خود بمانند، به زیرزمین بروند یا فوراً در پناهگاه‌ها مستقر شوند.

گارد ساحلی ژاپن هم در بیانیه‌ای گفت این موشک احتمالا از نوع بالستیک میان‌برد یا دوربرد بوده اما جزئیات بیشتری از آن در اختیار ندارند.

دقایقی بعد رسانه‌های ژاپنی به نقل از مقامات نظامی و امنیتی این کشور گزارش دادند که موشک کره شمالی از آسمان ژاپن عبور کرده و در دریای شرقی سقوط کرده است. دولت ژاپن نیز هشدار اضطراری صادرشده را لغو کرد.

روز چهارشنبه بود که ارتش کره جنوبی اعلام کرد که نظامیان پیونگ‌یانگ حداقل ۱۰۰ گلوله توپخانه و ۱۷ فروند موشک‌های مختلف به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) شلیک کردند که در مرز دریایی حائل بین دو کره فرود آمدند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها