آیا بحران داخلی رژیم اشغالگر صهیونیستی پایان خواهد یافت؟

آیا بحران داخلی رژیم اشغالگر صهیونیستی پایان خواهد یافت؟
پنج‌شنبه 12 آبان 1401 - 16:34

کارشناسان خاورمیانه معتقدند بحران نظام سیاسی در رژیم غاصب صهیونیستی یک بحران موقتی و گذرا نیست، بلکه این بحران بنیادین و ساختاری است و در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

العالم - فلسطین اشغالی

انحلال کنست (پارلمان)، رژیم صهیونیستی را به ناچار در شرایط برگزاری پنجمین انتخابات در سه سال گذشته قرار داد. نتایج رسمی تقریبا قطعی شمارش آرا در اراضی اشغالی تایید کرد که احزاب راست افراطی به رهبری بنیامین نتانیاهو به پیروزی قاطع دست یافتند و وی و متحدانش 65 کرسی در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی کسب کردند؛ بدین معنا که او در آستانه بازگشت به قدرتی است که 18 ماه پیش آن را ترک کرد.

سیاست داخلی رژیم صهیونیستی در سال های اخیر صحنه نمایش «بی ثباتی» بوده است. با این حال، ناظران تاکید می کنند که این بی ثباتی سیاسی در رژیم صهیونیستی، تنها مورد در سال های اخیر نیست.

این در حالی است که در سال های گذشته گمان می رفت که حضور بنیامین نتانیاهو باعث تشدید بحران در این رژیم غاصب شده است، اما با برکناری وی و عملکرد یک ساله «دولت تغییر» آشکار شد که فرقی نمی کند چه کسی نخست وزیر باشد و در هر حال بحران سیاسی در «اسرائیل» به یک امر عادی تبدیل شده است.

در انتخابات رژیم صهیونیستی در مارس 2021، یک دولت ائتلافی متشکل از هشت حزب به رهبری نفتالی بنت و یائیر لاپید تشکیل شد. این احزاب از نظر ایدئولوژیک متفاوت و از همه جناح های سیاسی اعم از چپ رادیکال تا راست مذهبی بودند. با تشکیل دولت بنت، به نظر می رسید که بحران سیاسی بالاخره به پایان رسیده است، اما به تدریج، اختلافات بین احزاب دولت ائتلافی او نیز آشکار شد.

به گفته کارشناسان، رقابت احزاب صهیونیست برای پیروزی در انتخابات پایانی ندارد و بعید است بحران با انتخابات اخیر به پایان برسد؛ این بدان معناست که بحران موجود در رژیم غاصب صهیونیستی، بنیادین و ساختاری است و در آینده نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها