پنتاگون: تسلیحات راهبردی در کره جنوبی مستقر نمی‌کنیم

پنتاگون: تسلیحات راهبردی در کره جنوبی مستقر نمی‌کنیم
جمعه 13 آبان 1401 - 02:57

وزیر دفاع آمریکا گفت که این کشور برنامه‌ای برای استقرار تسلیحات راهبردی جدید در کره جنوبی ندارد اما به گردش تسلیحات مستقر در این کشور ادامه می‌دهد.

العالم-آمریکا

در بحبوحه تنش‌های نظامی روزهای اخیر بین کره شمالی و کره جنوبی، پنتاگون از تصمیم خود برای عدم استقرار تسلیحات راهبردی در شبه‌جزیره کره خبر داد.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا شامگاه پنجشنبه گفت که این کشور برنامه‌ای برای استقرار تسلیحات راهبردی جدید در کره جنوبی ندارد اما به گردش تسلیحات مستقر در این کشور ادامه می‌دهد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، آستین طی نشست خبری مشترک با «لی جونگ‌سوپ» وزیر دفاع کره جنوبی، توضیح داد: «هم‌اکنون ما هیچ برنامه‌ای برای ایجاد تغییر در موضع دائمی خود یا استقرار تسلیحات در شبه‌جزیره کره نداریم. هیچ سلاح راهبردی جدیدی در پایگاه‌های دائمی آمریکا در کره جنوبی مستقر نخواهد شد».

وی با اشاره به برنامه‌ریزی پنتاگون برای چرخش تسلیحات مستقر در کره جنوبی بین پایگاه‌های آمریکایی در این کشور، مدعی شد: «ایالات متحده متعهد به جلوگیری و مقابله با استفاده از سلاح‌های هسته‌ای است».

روز چهارشنبه بود که ارتش کره جنوبی اعلام کرد که نظامیان پیونگ‌یانگ حداقل ۱۰۰ گلوله توپخانه و ۱۷ فروند موشک‌های مختلف به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) شلیک کردند که در مرز دریایی حائل بین دو کره فرود آمدند.

پیش از آن، ارتش کره جنوبی گفته بود که برای واکنش به موشک‌پراکنی‌های پیونگ‌یانگ، جنگنده‌های نیروی هوایی اعزام شده و سه فروند موشک هوا به زمین، به سمت مرز دریایی دو کشور شلیک کردند.

با این حال یک مقام ارشد شورای امنیت ملی کاخ سفید ضمن بانفوذ دانستن چین برای تشویق کره شمالی به خلع سلاح اتمی، از پکن خواست تا پیونگ‌یانگ را برای آمدن پای میز مذاکره تشویق کند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها