یک منبع عراقی مطرح کرد؛

گروهک‌های ضد ایران و ترکیه در منطقه کردستان عراق 30 مقر دارند

گروهک‌های ضد ایران و ترکیه در منطقه کردستان عراق 30 مقر دارند
جمعه 13 آبان 1401 - 13:18

یک عضو ارشد چارچوب هماهنگی عراق گفت که بیش از 30 مقر در منطقه کردستان عراق وجود دارد که علیه ایران و ترکیه اقدام می‌کنند.

العالم - عراق

شیخ «جبار المعموری» از رهبران ائتلاف چارچوب هماهنگی شیعیان عراق گفت که باید بیش از ۳۰ مقری که در منطقه کردستان عراق علیه ایران و ترکیه عمل می‌کنند برچیده شود.

او به وبگاه المعلومه گفت: «اقلیم کردستان جزوی از عراق و تحت حاکمیت قانون اساسی است که همه گروهها بر روی آن توافق دارند و یکی از بندهای اصلی قانون اساسی ممانعت از تشکیل مقرهایی که امنیت کشورهای همسایه را تهدید می‌کنند، است».

المعموری افزود: «بیش از ۳۰ مقر مشکوک متعلق به گروههای اغلب مسلح در اقلیم کردستان وجود دارد و وجود این مقرها باعث می‌شود تا خاک عراق مکان تنش باشد و لازم است تا همه این مقرها برچیده شده و از هرگونه فعالیتی علیه کشورهای همسایه از جمله ایران و ترکیه ممانعت به عمل آید».

این شخصیت عراقی تأکید کرد که برچیده شدن این مقرها همزمان مانع عملیات‌های کشورهای همسایه عراق می‌شود و در ادامه جلوی خون‌ریزی و نا امنی را می‌گیرد.

به گفته او بسیاری از این گروهک‌ها غیر عراقی هستند و همچنین منبع مالی آن‌ها نیز شفاف نیست.

پیش از این نیز بارها شخصیت‌های عراقی خواستار برچیده شدن مقر تروریست‌ها در مناطق شمالی این کشور شده بودند، اما اقدامی جدی از سوی اربیل صورت نگرفته است.

در این راستا قرارگاه حمزه سیدالشهدای نیروی زمینی سپاه در تاریخ ششم مهر با موشک‌های نقطه‌زن و پهپادهای انهدامی، چند مقر تروریست‌های تجزیه طلب را در اقلیم شمال عراق هدف قرار داد.

پربیننده ترین خبرها