راه پیمایی گسترده اردنی ها در حمایت از مقاومت فلسطینی در کرانه باختری

راه پیمایی گسترده اردنی ها در حمایت از مقاومت فلسطینی در کرانه باختری
جمعه 13 آبان 1401 - 19:48

هزاران اردنی با مشارکت در راه پیمایی بعد از نماز جمعه امروز حمایت خود را از مقاومت فلسطینی در کرانه باختری اشغال شده اعلام کردند.

العالم اردن

شرکت کنندگان دراین راه پیمایی که از مقابل مسجد الحسینی در مرکز شهر امان پایتخت اردن آغاز و توسط جنبش اسلامی دراردن برگزار شد، "بیانیه بالفور" را که به رژیم اشغالگر حق "تشکیل میهن ملی" در سرزمین فلسطین را می دهد، محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این راه پیمایی همچنین سهل انگاری جوامع عربی و بین المللی درقبال قدس و مسجدالاقصی و نیز بی تفاوتی آنان در قبال تجاوزهای روزانه نظامیان اشغالگر و شهرک نشینان صهیونیست را محکوم کردند.

راه پیمایان اردنی در این راه پیمایی که تحت عنوان " وفاداری به شیران کرانه باختری و شهداء " برگزار شد، از دولت کشورشان خواستند که روابط خود را با رژیم اشغالگر اسرائیل قطع کند.

آن ها گفتند : وقت آن فرا رسیده است که همگان درحمایت از مسجدالاقصی و قدس وارد عمل شوند.

اردنی ها با سردادن شعارهایی ضمن اعلام همبستگی با قدس و ساکنان آن ، اقدامات تجاوزکارانه شهرک نشینان صهیونیست تحت حمایت نیروهای اشغالگر اسرائیلی به مسجدالاقصی و حرمت آن را محکوم کردند.

راه پیمانان حمایت خود را از نیروهای مقاومت فلسطینی در منطقه تحت محاصره باریکه غزه و در الخلیل ، نابلس ، جنین و همه شهرهای کرانه باختری که در روزهای گذشته درمعرض حملات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر قرار داشته و به شهادت عده ای از فلسطینی ها منجر شده است، اعلام کردند.

" عبدالحمید الذنیبات" ناظر کل گروه اخوان المسلمین اردن هم گفت که این راه پیمایی نشان دهنده مخالفت مردم اردن با به مشروعیت شناختن طرفی است که بیانیه بالفور آن را به رسمیت شناخته است.

وی افزود : فلسطین سرزمینی عربی و اسلامی بوده و همچنان عربی و اسلامی باقی خواهد ماند و زمان زیادی به آزادی آن از چنگال اشغالگران باقی نمانده است و نشانه های آزادسازی آن در افق به چشم می خورد.

وی تاکید کرد : ملت فلسطین کاملا به این مساله پی برده است که مهم ترین و اساسی ترین نقش را ایفا می کند و سردمدار طرح آزادسازی و مبارزه با اشغالگری است.

پربیننده ترین خبرها