پاسخ کوبنده‌ ملت ایران؛ توهمات و رویایی که بایدن به گور خواهد برد

پاسخ کوبنده‌ ملت ایران؛ توهمات و رویایی که بایدن به گور خواهد برد
شنبه 14 آبان 1401 - 10:22

ملت ایران، روز گذشته (شنبه 13 آبان) با برگزاری تظاهراتی میلیونی در ۹۰۰ شهر، پاسخی عملی و صریح به تهدیدهای جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و طرف‌هایی داد که پشت اغتشاشات اخیر در ایران قرار دارند.

العالم- تحلیل روز

جو بایدن در مقابل دیدگان جامعه جهانی اذعان کرد که آمریکا پشت اغتشاشات و اقدامات آشوبگرانه اخیر در ایران قرار دارد؛ اعترافی که برای هزارمین بار صحت مقوله معروف امام خمینی( ره) مبنی بر اینکه آمریکا شیطان بزرگ است، را تأیید می‌کند. مقوله‌ای که ملت ایران نیز آن را در هر مناسبت ملی مورد تأکید قرار می‌دهد. بله، بایدن در یک گردهمایی انتخاباتی گفته است:‌ نگران نباشید، ما ایران را آزاد خواهیم کرد!!

موضوع قابل توجه این است که قبل از اینکه ایران به این اظهارات بایدن که پرده از نقش آمریکا در اغتشاشات ایران برداشت، پاسخی بدهد دولت واشنگتن از اظهارات بایدن عقب‌نشینی کرد. جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در توجیه و تفسر سخنان بایدن گفت: ا‌و یکبار دیگر همبستگی‌ ما را با معترضان ایران ابراز کرد؛ یعنی همان کاری که از ابتدا انجام داده است. ایجاد تغییر به عهده مردم ایران است. باید به عهده مردم ایران باشد که درباره آینده‌شان تصمیم بگیرند.

اما سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در سخنانی در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار، در تهران به این توهم و خیال‌پردازی بایدن پاسخ داد و گفت: چند ساعت قبل متوجه شدم رئیس‌جمهور آمریکا سخنانی را گفته است، درباره ایران که شاید از حواس پرتی این‌ها را گفته باشد... او پشت تریبون رسمی گفته است که بنا داریم ایران را آزاد کنیم! آقای رییس‌جمهور، ایران ۴۳ سال قبل آزاد و مصمم شد به اسارت شما در نیاید و ما هرگز گاو شیرده نخواهیم شد.”

واژه آزادی در قاموس آمریکایی، به لطف بلاهایی که بر سر مردمان جهان به‌ویژه در افغانستان، سومالی، عراق، لیبی، سوریه و یمن آورده، شناخته‌شده است و ارتش آمریکا و باندهای تکفیری و به‌ویژه داعش قهرمانان این آزادی هستند!!.

رئیس‌جمهوری آمریکا از این موضوع غافل شده است که ایرانی که می‌خواهد آن را آزاد کند یعنی آزادی به سبک افغانستان و سوریه..؛ بارها طرح‌ها و توطئه‌های آمریکای استعمارگر را در منطقه که درصدد تسلط بر کشورها و چپاول ثروت‌هایش بوده، خنثی کرده است.

به نظر می‌رسد اعتماد بایدن به گروه‌های جیره‌خور و مزدور و برخی فریب‌خوردگان در ایران جهت بازآفرینی سناریوی خونین آزادسازی در این کشور، بسیار قوی است. بایدن که اعتمادش را به کارساز بودن گزینه‌های نظامی علیه ایران از دست داده، فراموش کرده است که ملت ایران همسایه دو کشوری هستند که آمریکا می‌خواست ملت‌های‌شان را به شیوه خاص خودش آزاد کند؛ این دو کشور، افغانستان و عراق هستند. ملت ایران از نیرنگ آمریکا در قبال ایران و همچنین بلایی که سر کشورهای مختلف آورده است کاملا آگاه هستند از این‌رو، بیش از دیگران از خباثت ، فریب، ریا، جنایت و تروریسم آمریکا آگاهی دارند. راهپیمایی میلیونی ملت ایران در شهرهای مختلف برای محکوم کردن شیطان بزرگ؛ دلیلی بر آگاهی، هوش و خرد این ملت بزرگ است.

سرنگونی جمهوری اسلامی ایران رویایی است که رؤسای جمهور سابق آمریکا مانند کارتر، ریگان، بوش پدر، بوش پسر، کلینتون، ترامپ و امروز بایدن نه تنها آن را در سر می‌پروراندند، بلکه تمام توانایی‌ها و امکانات‌شان را برای این هدف به‌کار می‌گرفتند. اما چیزی که بایدن را در مقایسه با اسلافش متمایز می‌کند این است که او به دلیل زوال عقل، آنچه را که در اتاق‌های تاریک سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا می گذرد، فاش می کند. درخصوص وجه تشابه بایدن با تمام روسای جمهور پیشین آمریکا باید گفت، این است که او نیز مانند اسلافش رویای سرنگونی جمهوری اسلامی ایران را با خود به گور خواهد برد.

پربیننده ترین خبرها