اهمیت مواضع رهبری در برملاکردن زوایای پنهان آشوب ها در روز ملی مبارزه با استکبار

اهمیت مواضع رهبری در برملاکردن زوایای پنهان آشوب ها در روز ملی مبارزه با استکبار
شنبه 14 آبان 1401 - 11:03

ناظران امور منطقه معتقدند پیام آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی به غرب، دلیل دیگری از طرف تهران درمورد پایان دخالت غرب و دنباله های آن در امور داخلی ایران است. 

العالم _ نظرکده

صاحب نظران امور منطقه سخنان اخیر رهبر انقلاب اسلامی را از دو نظر بسیار مهم می دانند؛ نخست از نظر زمان زیرا در سالگرد تسخیر سفارت آمریکا موسوم به لانه جاسوسی مطرح شده است، اقدامی که نماد پایان سلطه آمریکا بر ایران است.

صاحب نظران اهمیت دوم سخنان آیت الله خامنه ای را در مضمون و محتوای آن می دانند یعنی ارتباط آشوب ها و اقدامات خرابکارنه در ایران با طرح آمریکا، طرحی که نشانه های فراوانی از شکست آن در منطقه وجود دارد از جمله افغانستان، عراق و سوریه.

در همین حال پژوهشگران سیاسی تاکید می کنند که آمریکا و به طور کلی غرب، آنگاه که به دنبال فرار از مشکلات داخلی خود هستند، مشکلاتی را در دیگر کشورهای جهان به وجود می آورند.

هم زمان کارشناسان سیاسی می گویند که این نخستین بار نیست که رهبر انقلاب اسلامی به زوایای پنهان آشوب ها و اقدامات تخریبی در ایران اشاره می کند با این حال سخنان جدید معظم له خطاب به جوانانی است که جامعه هدف طرح جدید آمریکا برای بر هم زدن آرامش و ثبات در ایران هستند.

این کارشناسان تاکید می کنند که شعار «مرگ بر آمریکا» پس از پیروزی انقلاب بر سر زبان ها نیفتاده است بلکه زمانی مطرح شد که نیکسون رئیس جمهور وقت آمریکا در سفر به ایران با شاه ملاقات کرد، سفری که اعتراضات روحانیون و دانشجویان را به دنبال داشت و سه دانشجو به دست گارد شاهنشاهی به شهاد ت رسیدند.

پربیننده ترین خبرها