خوش‌آمدگویی به «بی‌بی» با «موشک قائم۱۰۰»!

خوش‌آمدگویی به «بی‌بی» با «موشک قائم۱۰۰»!
يکشنبه 15 آبان 1401 - 10:48

وزیر سابق شهرک اشغالگران به پشتوانه 30 سال آشنایی با نتانیاهو گفت: طبق برآورد من، نتانیاهو در دوره نخست وزیری آینده خود تاسیسات هسته‌ای ایران را تخریب خواهد کرد و گزینه دیگری وجود ندارد.

العالم - كشكول

تهدیدات سران رژیم‌صهیونیستی، با همه وابستگی‌های حزبی‌شان، برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران، از چندین دهه پیش متوقف نشده است در این میان نتانیاهو پرچمدار این تهدیدات است اما علی‌رغم این که وی بیش از دیگران در مسند قدرت بوده، عملا جرأت نکرده تهدیدات خود علیه ایران را عملی کند.

تساحی هانگبی وزیر سابق شهرک سازی رژیم اشغالگر، امروز پیش از تشکیل دولت نتانیاهو، در گفت وگو با کانال 12 اسرائیل، گفت: طبق برآورد من، نتانیاهو در دوره نخست وزیری آینده خود تاسیسات هسته‌ای ایران را تخریب خواهد کرد و گزینه دیگری وجود ندارد.

وی ارزیابی خود را به شناخت 30 ساله خود از نتانیاهو نسبت داد.

ما نمی دانیم که هانگبی چقدر نتانیاهو را می شناسد، اما ما وی را در ایران به پرحرفی می شناسیم و وی علیرغم همه پرحرفی هایش نتوانست آمریکا را برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران راضی کند، حتی زمانی که شخصی مانند ترامپ دست نشانده نتانیاهو و لابی صهیونیستی حکومت می کرد به یک دلیل و آن اینکه ایران از دایره قدرت آمریکا خارج شده و در صورت حمله می تواند تمام پایگاه‌ها، ناوهای هواپیمابر و ناوگان آمریکایی ها در منطقه را منفجر کند، ناگفته نماند «اسرائیل» در آن صورت به بخشی از گذشته تبدیل خواهد شد.

اکنون همه دنیا می داند که اسرائیل فقط زبان زور را می فهمد و به قانون و افکار عمومی بین المللی احترام نمی گذارد و اگر بداند می تواند به جایی حمله کند بدون اینکه بیم واکنش داشته باشد یک لحظه نیز درنگ نمی کرد لذا دنیا دید چگونه از طمع ورزی های خود در آب ها و ثروتهای لبنان، ذلیل و خفت بار عقب کشید و می دانست طمعش برایش گران تمام خواهد شد زیرا مقاومت لبنان تهدیدش کرده بود که اگر با لبنان متکبرانه رفتار کند، تمام تأسیسات نفت و گاز خود را در دریای مدیترانه به آتش خواهد کشید، بنابراین آمریکا برای تعیین مرزهای دریایی با لبنان جهت میانجیگری عجله کرد.

ایران که هانگبی آن را با نتانیاهوی پرحرف تهدید می کند، امروز موشک ماهواره بر "قائم 100" را با موفقیت پرتاب کرد که می تواند ماهواره هایی به وزن 80 کیلوگرم را در مداری در فاصله 500 کیلومتری از سطح زمین قرار دهد.

این موشک قرار است در آینده نزدیک ماهواره «ناهید» سازمان هوافضای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را در مدار زمین قرار دهد.

سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز گفت: کشورهای استکباری به سرکردگی نظام شرور تروریست آمریکا با تمام توان در مقابل پیشرفت مردم بزرگ ایران ایستاده نمی تواند موفقیت های افتخارآمیز جمهوری اسلامی ایران را تحمل کند

وی افزود: تلاش‌های دانشمندان جوان ایران با رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی در سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ بشر به این دستاوردهای بزرگ دست یافته است.

اگرچه ما تصور نمی کنیم که سرتیپ حاجی زاده تهدیدهای هانگبی را شنیده یا به آنها اهمیت دهد، سخنان او خطاب به اربابان وی در واشنگتن است تا به آنها یادآوری کند، ایرانی که در جزئی ترین امورش مداخله و نظام های مردمی اش را سرنگون می کردید و ژنرال‌ها و سربازان آمریکا در آن از مصونیت برخوردار بودند، گذشته است.

ایران امروز می تواند هر پایگاه نظامی، فرودگاه یا ناو هواپیمابری آمریکا را که هواپیماها یا موشک‌ها از آنها برای حمله به تأسیسات هسته‌ای پرتاب می‌شوند، پیش از رسیدن به اهداف را از بین ببرد. بنابراین هانگبی و نتانیاهو پرحرف باید مانند آمریکا زبان خود را ببندند و با ایران از گزینه نظامی صحبت نکنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها