وزیر خارجه قطر آلمان را به «استانداردهای دوگانه» در انتقاد از میزبانی جام جهانی متهم کرد

وزیر خارجه قطر آلمان را به «استانداردهای دوگانه» در انتقاد از میزبانی جام جهانی متهم کرد
دوشنبه 16 آبان 1401 - 14:06

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی از اعمال استانداردهای دوگانه آلمان در خصوص میزبانی جام جهانی و امضای قراردادهای حوزه انرژی با قطر انتقاد کرد.

العالم - آسیا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، وزیر امور خارجه قطر، آلمان را به دلیل انتقاد از سوابق حقوق بشر میزبان جام جهانی به «استانداردهای دوگانه» متهم کرد و در مصاحبه‌ای که روز دوشنبه منتشر شد، از احضار سفیر آلمان دفاع کرد.
قطر از سوی گروه های حقوق بشری به دلیل رفتار ادعایی‌اش با کارگران مهاجر با انتقاد شدید مواجه شده است؛ گروهی که همراه با سایر خارجی ها، بخش عمده ای از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.
وزارت خارجه قطر ماه گذشته سفیر آلمان را به دلیل اظهارات نانسی فایسر - وزیر کشور آلمان - مبنی بر اینکه سوابق حقوق بشری یک کشور باید در انتخاب آن به عنوان میزبان جام جهانی لحاظ شود، احضار کرد.
شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در این خصوص در مصاحبه ای به روزنامه فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ گفت: «از یک سو، مردم آلمان به وسیله سیاستمداران دولت اطلاعات نادرست دریافت می کنند، و از سوی دیگر، دولت (آلمان) در زمینه مشارکت یا سرمایه گذاری در انرژی با ما مشکلی ندارد.»
او افزود: «ما از استانداردهای دوگانه اذیت شده‌ایم» و ادامه داد قطر در 12 سال پس از انتخاب برای میزبانی جام جهانی با یک کمپین سیستماتیک علیه خود مواجه شده است که به گفته او هیچ کشور دیگری با آن مواجه نشده است.
او گفت: «این لحن در کشورهایی در اروپا که خود را لیبرال و دموکراتیک می‌نامند، طعنه آمیز است. بی‌پرده بگویم، این اظهارات بسیار متکبرانه و بسیار نژادپرستانه به نظر می رسد.»
آل ثانی درخواست‌ها برای تضمین امنیتی برای اقلیت‌ها را - که فایسر به عنوان پیش‌نیاز قبل از اعطای میزبانی جام جهانی درخواست کرده بود - غیرضروری توصیف کرد و گفت سیاستمداران آلمانی باید بیشتر بر جنایات ناشی از نفرت که در داخل مرزهای کشورشان رخ می‌دهد تمرکز کنند.

پربیننده ترین خبرها