نظرسنجی: کاهش رضایت از عملکرد بایدن همزمان با آماده شدن دموکرات‌ها برای استقبال از شکست‌های میان‌دوره‌ای

نظرسنجی: کاهش رضایت از عملکرد بایدن همزمان با آماده شدن دموکرات‌ها برای استقبال از شکست‌های میان‌دوره‌ای
سه شنبه 17 آبان 1401 - 08:08

به نظر می‌رسد نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای امروز آمریکا برای دموکرات‌ها چندان خوش‌آیند نباشد.

العالم - آمریکا

به نقل از رویترز، در نظرسنجی جدید رویترز/ایپسوس، رضایت عمومی از عملکرد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به 39 درصد کاهش یافت؛ موضوعی که احتمال شکست هم‌حزبی‌هایش را در انتخابات میان‌دوره‌ای امروز (سه‌شنبه) تقویت می‌کند.

این نظرسنجی ملی دو روزه نشان داد که تایید آمریکایی‌ها از عملکرد شغلی بایدن یک درصد کاهش یافته و به پایین‌ترین نقطه دوران ریاست‌جمهوری وی نزدیک شده است.

عدم محبوبیت بایدن، این دیدگاه را تقویت می کند که جمهوری خواهان کنترل مجلس نمایندگان و احتمالاً سنای ایالات متحده را در روز سه شنبه به دست خواهند آورد.

مرکز سیاست دانشگاه ویرجینیا روز دوشنبه پیش‌بینی کرد که جمهوری‌خواهان به راحتی اکثریت مجلس نمایندگان را به دست خواهند آورد و 24 کرسی خالص را کسب خواهند کرد و اکثریت شکننده‌ای را نیز در سنا از آن خود خواهند کرد.

کنترل حتی یکی از دو بخش کنگره به جمهوری خواهان این قدرت را می دهد که دستور کار قانونگذاری بایدن را متوقف کنند.

دوران ریاست جمهوری بایدن در ژانویه 2021 و در میانه همه گیری کووید-19، با زخم های اقتصادی ناشی از بحران بهداشت جهانی، از جمله تورم فزاینده، همراه بوده است. در سال جاری میلادی، میزان محبوبیت او در ماه می و ژوئن به 36 درصد کاهش یافت.

در نظرسنجی این هفته‌ی رویترز/ایپسوس، حدود یک سوم پاسخ دهندگان اقتصاد را به عنوان بزرگترین مشکل کشور انتخاب کردند، سهمی بسیار بیشتر از تقریباً یک نفر از هر 10 نفر که جرم و جنایت را انتخاب کردند. حدود یک نفر از هر 15 نفر گفت که بزرگترین مشکل پایان حقوق ملی سقط جنین است - پس از تصمیم دادگاه عالی در ژوئن که حق سقط جنین در سراسر کشور را لغو کرد.

نظرسنجی رویترز/ایپسوس که به زبان انگلیسی به صورت آنلاین در سراسر ایالات متحده انجام شد، از 1004 بزرگسال، از جمله 424 دموکرات و 390 جمهوری خواه، پاسخ جمع آوری کرد. معیار دقت این نظرسنجی 4 درصد است.

پربیننده ترین خبرها