تقدیر از ساز و کارهای پیشگام حشد شعبی/ ضرورت توقف حملات ترکیه

تقدیر از ساز و کارهای پیشگام حشد شعبی/ ضرورت توقف حملات ترکیه
سه شنبه 17 آبان 1401 - 22:10

نخست وزیر عراق ضمن تأکید بر ضرورت حل مشکلات بین بغداد و اربیل و توقف حملات ترکیه به خاک و مرزهای کشورش، از ساز و کارهای پیشگام حشد شعبی در اجرای پروژه ها تقدیر کرد.

العالم - عراق

به گزارش پایگاه خبری السومریه، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق امروز سه شنبه در نشستی خبری در بغداد به شرح مواضع دولتش در قبال تحولات داخلی و منطقه‌ای پرداخت.

طبق این گزارش، السودانی با اشاره به تحولات داخلی عراق و تقدیر از تلاش‌های حشد شعبی گفت: یکی از اولویت‌های برنامه ما در دولت، شروع به ارائه خدمت رسانی به مردم است. ساز و کارهای بسیج مردمی در اجرای پروژه‌ها، کارساز و پیشگام بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: کسانی که می‌خواهد دولت را با پرونده امنیتی آزمایش کنند، تلاش نکنند زیرا این یک آزمایش ناموفق و شکست خورده است.

السودانی در خصوص پرونده‌های خارجی پیش روی دولتش گفت: سه پرونده با ترکیه داریم که شامل امنیت، اقتصاد و آب است. در حالی که ۲۰ میلیارد دلار تبادل تجاری بین دو کشور وجود دارد، پرونده آب حساس است و به موضع روشن نیاز دارد. مشکل امنیتی باید حل و تجاوز ترکیه به اراضی و مرزهای عراق باید متوقف شود.

نخست وزیر عراق به موضوع مشکلات بین دولت فدرال عراق و اقلیم کردستان هم پرداخت و گفت: مشکلات بین بغداد و اقلیم کردستان باید حل شود که مهمترین آن، پروژه گاز و نفت است. دولت به نزدیک کردن دیدگاه‌ها، رفع اختلافات گذشته و حفظ ارتباطات ادامه خواهد داد.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها