زلال قرآن (1635)؛

عبادات حقیقی انسان را به کجا می رساند ؟

عبادات حقیقی انسان را به کجا می رساند ؟
جمعه 20 آبان 1401 - 10:18

العالم - زلال قرآن

عبادت حقیقی این ظرفیت را دارد که به گواه آیات 98 و99 سوره مبارکه حجر:
« فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَكُنْ مِنَ السَّاجِدِينَ .وَاعْبُدْ رَبَّكَ حَتَّىٰ يَأْتِيَكَ الْيَقِينُ»
ترجمه: (پس به ذکر اوصاف کمال پروردگارت تسبیح گو و از نمازگزاران باش (تا به یاد خدا مسروی شوی). و دایم به پرستش خدای خود مشغول باش تا یقین (ساعت مرگ و هنگام لقای ما) بر تو فرا رسد).
انسان را به علم قطعی و باور یقینی حقیقت الحقایق برساند، به همین سبب عالمان و عابدان و حامدان حقیقی که در اوج عبودیت و بندگی خداوند سبحان هستند، و در کمال اخلاص و خضوع و خشوع به عبادت او قیام می کنند، به فضل خاص الخاص الهی به مرتبه اعلای «یقین» که بالاترین حد عبودیت و بندگی است صعود کرده و ان شاءَالله در اعلی مرتبه بهشت رضوان الهی می آسایند.
و دلیل محکم آن هم این است که، چنین کسانی که کاملاً تسلیم محض اوامر الهی هستند و در تمام شئون زندگی خود فقط از خداوند سبحان و رسول الله (ص) و ائمه اطهار(ع) اطاعت و پیروی می کنند، با رها شدن از هر نوع شک و تردید، به مرحله یقین که عالی ترین مرتبه کمال انسانی است رسیده اند، و با انقطاع کامل از ماسوی الله به حکم آیه 112 سوره مبارکه بقره:
« بَلَىٰ مَنْ أَسْلَمَ وَجْهَهُ لِلَّـهِ وَهُوَ مُحْسِنٌ فَلَهُ أَجْرُهُ عِنْدَ رَبِّهِ وَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ»
ترجمه: (آری، هر که تسلیم حکم خدا گردید و نیکوکار گشت مسلّم اجرش نزد خدا خواهد بود و آنان را هیچ خوف و اندیشه و هیچ اندوهی نخواهد بود).
با اطمینان قلبی در جوار رحمت بی انتهای الهی به سکینه و آرامش خواهند رسید ان شاءَالله.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها