بایدن: اعضای حزب جمهوری‌خواه باید تصمیم بگیرند که چه کسانی هستند

بایدن: اعضای حزب جمهوری‌خواه باید تصمیم بگیرند که چه کسانی هستند
يکشنبه 22 آبان 1401 - 07:57

رئیس‌جمهور آمریکا که در آسیا حضور دارد درباره انتخابات میان‌دوره‌ای ایالات متحده اظهار نظر کرد.

العالم - آمریکا

به نقل از رویترز، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده گفت از مشارکت در انتخابات ایالات متحده بسیار خوشحال است و افزود اعضای حزب جمهوری‌خواه اکنون باید تصمیم بگیرند که «چه کسانی هستند».

بایدن در گفتگو با خبرنگاران در کامبوج پیش از اجلاس سران آسیای شرقی گفت تمرکز او حالا بر روی رقابت سنا در ایالت جورجیا است. مرکز ادیسون ریسرچ روز شنبه پیش‌بینی کرد که سنای ایالات متحده در سال آینده تحت کنترل دموکرات‌ها باقی بماند؛ موضوعی که برای بایدن یک پیروزی مهم محسوب می‌شود. موفقیت دموکرات‌ها در رقابت سنای ایالت نوادا نیز ساعاتی پیش این پیروزی را قطعی کرد.

اشاره بایدن به شکاف ایجادشده در حزب جمهوری‌خواه است که هواداران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین را در تقابل با مخالفان جمهوری‌خواه او قرار داده است. بسیاری از تحلیلگران نزدیک به حزب جمهوری‌خواه معتقدند اگر ترامپ در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره مداخله نمی‌کرد، جمهوری‌خواهان می‌توانستند علاوه بر پیروزی در سنا، اکثریت احتمالی قوی‌تری را در مجلس نمایندگان به دست آورند. این در حالی است که پیروزی آنها در مجلس نمایندگان نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و احتمالاً تنها با کسب اکثریتی بسیار شکننده محقق خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها