اختصاصی العالم | صنعا خواستار محاکمه ائتلاف سعودی در پرونده قتل‌عام مهاجران شد

اختصاصی العالم | صنعا خواستار محاکمه ائتلاف سعودی در پرونده قتل‌عام مهاجران شد
يکشنبه 22 آبان 1401 - 13:45

صنعا از سازمان‌های بین‌المللی خواست عربستان را به دلیل جنایت اخیرش در قتل‌عام مهاجران و پناهندگان اتیوپیایی و یمنی با جریان برق محاکمه کند.

العالمیمن

«فهمی الیوسفی» معاون وزیر اطلاع رسانی یمن در گفت و گو با شبکه العالم با اشاره به کشتار دسته جمعی ده ها مهاجر آفریقایی و یمنی در مرزهای یمن و عربستان گفت شاهدان عینی تاکید کردند 25 اتیوپیایی و هشت یمنی توسط نیروهای مرزبانی عربستان با جریان برق به قتل رسیدند.

الیوسفی با تاکید بر اینکه این جنایت از گذشته تا به امروز به روشهای اقدامات شرورانه سعودی اضافه شده است، تصریح کرد: قربانیان جنایت سعودی به یمنی ها ختم نمی شود، بلکه شامل اتیوپی ها و حتی اهالی نجد، القطیف و ... نیز شده؛ نمونه بسیار است که شیخ نمر النمر از جمله آنهاست.

معاون وزیر اطلاع رسانی یمن گفت: این جنایات نشان می دهد که عربستان سعودی هیچ توجهی به انسانیت ندارد و رفتارش وحشیانه و داعشی است.

الیوسفی از سازمان های حقوق بشری خواست تا درباره این جنایت و امثال آن تحقیق کنند تا دلایل رفتار جنایتکارانه سعودی ها را کشف کنند و بر لزوم محاکمه مقامات سعودی به خاطر این جنایات در دادگاه های بین المللی تاکید کرد.

پربیننده ترین خبرها