انتخابات به سبک رژیم بحرین!

انتخابات به سبک رژیم بحرین!
يکشنبه 22 آبان 1401 - 22:24

برگزاری انتخابات بی رمق با  صندوق‌های خالی از رای که با توهمات رژیم بحرین پر شده بود پرده از نمایشنامه آنها برداشت.

العالمكشكول

رژیم بحرین در حالی انتخابات نمایشی خود را برگزار کرد که در سال‌های اخیر از بسیاری از مخالفان سلب تابعیت کرده است، بسیاری از مخالفان رژیم در زندان تحت شکنجه‌های طولانی مدت هستند و در مقابل این رفتار به افرادی که نه علاقه‌ای به بحرین دارند و نه حتی زبان این کشور را می دانند تابیعت داده است.

سرکوب، دستگیری، شکنجه، تغییر ساختار جمعیتی، شرایط سخت اقتصادی، همه این اقدامات سطح تنش را در جامعه افزایش داده است و شکاف بین رژیم بحرین و مردم را بیشتر کرده است.

حال رژیم آل‌خلیفه برای محافظت از خود به واردات سپر انسانی متوسل شده است تا این شکاف را بپوشاند.

رژیم آل‌خلیفه تلاش کرد با برگزاری انتخابات خود را یک مدل پیشرفته در بین کشورهای عربی معرفی کند که امکان مشارکت مردمی را فراهم کرده است، امری که اتحادیه اروپا و انگلیس از آن رضایت دارند، این نسخه از حکمرانی از سوی سازمان اطلاعات انگلیس پیچیده شده است تا بتوان در سطح بین‌المللی بخش از فشار را از روی رژیم مرتجع بحرین برداشت.

حقیقت این است که انتخابات در هر کشوری در جهان یک مبارزه سیاسی میان افرادی حاضر در قدرت و مخالفان آنهاست، با این تفسیر، زمانی که مخالفان بحرینی در زندان هستند رژیم دقیقا از چه انتخاباتی صحبت می‌کند؟! علاوه بر این نظارت بین‌المللی سازمان ملل به گفته عفو بین الملل بر این انتخابات وجود نداشت، موضوعی که بر نمایشی و غیرقانونی بودن آن صحه می گذارد.

مخالفان تاکید دارند مشارکت در انتخابات بسیار پایین بوده است؛ حسین الدیهی، معاون دبیرکل جمعیت ملی اسلامی الوفاق، اعلام کرد میزان مشارکت تنها 35 درصد است و تخلفات زیادی در طول برگزاری انتخابات رخ داده است.

رای اجباری نیروهای ارتش به نامزدهای از پیش تعیین شده، از جمله تخلفاتی است که در جریان انتخابات رخ داده است.

همچنین رژیم‌الخلیفه با دادن تابعیت به خارجی‌ها و اجبار آنها به حضور در پای صندوق‌های رای، سعی کرد جای خالی شهروندانی که انتخابات را تحریم کردند، پر کند.

اما به همه این تخلفات مقامات منامه مدعی شدند که مشارکت در انتخابات 73 درصد بوده است!

رژیم آل‌خلیفه نمونه منحصر به فرد رژیم‌های مرتجع است، رژیمی که از مزدوران و جلادان خارجی علیه مردم بی‌دفاع خود برای سرکوب، غارت و شکنجه آنها استفاده می‌کند و به خارجی‌ها تابعیت، شغل و مسکن می‌دهد تا حمایتش کنند!

پربیننده ترین خبرها