گروه‌های فلسطینی... مخالفت با آتش‌بس و تأکید بر یکپارچگی صفوف ملی

گروه‌های فلسطینی... مخالفت با آتش‌بس و تأکید بر یکپارچگی صفوف ملی
دوشنبه 23 آبان 1401 - 18:07

یک روز بعد از مامور شدن "بنیامین نتانیاهو" برای تشکیل کابینه جدید رژيم صهیونیستی، این بحث میان افکار عمومی مطرح است که دولتی راستگرا و فاشیستی با رویکردی افراطی تشکیل خواهد شد که توسعه شهرک‌سازی را جزو برنامه‌های خود قرار می‌دهد و در آن هیچ چشم‌اندازی برای تشکیل دو دولت یا حتی حل و فصل موقت با فلسطینیان قابل تصور نیست.

العالم- فلسطین اشغالی

با اینکه "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان از نیات نتانیاهو آگاه است، ولی خود را ناگزیر به تعامل با او می‌بیند. نتانیاهو کسی که عباس او را شخصیتی نامیده است که معتقد به صلح نیست.

در کرانه باختری، گروه‌های فلسطینی بر این امر تأکید کرده اند که هیچ امیدی به حل و فصل منازعه با رژیم اشغالگر اسرائیل نیست و در آینده نیز نخواهد بود. همین امر تشکیلات خودگردان را مجاب می‌کند که اذعان کند که راه‌های حل و فصل اختلافات، نوعی خیال و توهم است و باید استراتژی مماشات خود را تغییر بدهد و رسما از موضع مردم و گروه‌های فلسطینی طرفداری کند که رویارویی با افراطگرایی فزاینده صهیونیست‌ها را بهترین پاسخ می‌دانند.

گزینه‌های تشکیلات خودگردان هر روز کمتر و کمتر می‌شود به‌ویژه در سایه نبود نیت اسرائیل برای ایجاد راهکاری برای حل منازعه با فلسطینیان و نیز در سایه گسترش رویکرد مقاومت در کرانه باختری.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها