راه اندازی کمپین اینترنتی برای حمایت از زندانیان سعودی

راه اندازی کمپین اینترنتی برای حمایت از زندانیان سعودی
دوشنبه 23 آبان 1401 - 22:01

فعالان سعودی یک کمپین اینترنتی برای حمایت از جوانانی راه اندازی کردند که مقامات سعودی آنها را در تاریخ 27 می 2021 به اتهام ارتباط با فعالانی در خارج از کشور و انتشار توییت هایی در شبکه های اجتماعی بازداشت کردند.

العالم ـ عربستان سعودی

بازداشت مخالفان و فعالان حقوق بشر در عربستان، این کشور را با انتقادات گسترده ای در داخل و خارج کشور روبرو کرده است. این مساله چهره عربستان را در خارج بیش از پیش خدشه دار کرده است به رغم آنکه این کشور برای ترمیم چهره خود میلیارد ها دلار هزینه می کند.

نهادهای حقوق بشر از بازداشت های گسترده در 27 ماه می 2021 در عربستان خبر دادند؛ عربستان در این روز 12 جوان اعم از دختر و پسر را به زعم ارتباط با فعالانی در خارج از کشور و انتشار توییت هایی در شبکه های اجتماعی بازداشت کرد.

عبدالرحمن الشیخی، اسماء السبیعی، رینا عبدالعزیز، یاسمین الغفیلی، نجوا الحمید و لینا الشریف از مشهورترین فعالان و وبلاگ نویسان جوانی که در 27 ماه می 2021 بازداشت شدند. آنها به رغم گذشت بیش از یک سال همچنان در زندان به سر می برند.

فعالان سعودی با راه اندازی کمپین اینترنتی از اقدام رژیم سعودی در تعقیب این جوانان که فقط به صرف ابراز دیدگاه های خود نسبت به سیاست های دولت تحت بازداشت قرار گرفتند، ابراز انزجار کرده اند.

پربیننده ترین خبرها