ظاهرسازی غرب در حمایت از مردم ایران!

ظاهرسازی غرب در حمایت از مردم ایران!
دوشنبه 23 آبان 1401 - 22:24

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه به بهانه دفاع از حقوق بشر، کمپین کورکورانه‌ای را علیه ایران داخل اتحادیه اروپا رهبری می‌کنند. امروز وزرای خارجه این اتحادیه در بروکسل تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال کردند.

العالم- کشکول

ائتلاف آلمانی- فرانسوی علیه ایران چیز جدیدی نیست؛ آثار این ائتلاف شوم در حافظه و کالبد ملت ایران نقش بسته است و هرگز ناپدید نخواهد شد به‌ویژه بعد از جنایاتی که رژيم صدام طی ۸ سال جنگ تحمیلی علیه ایران با استفاده از تسلیحاتی صادراتی از این دو کشور اروپایی، انجام داد و به نابودی زندگی صدها هزار ایرانی منتهی شد بدون اینکه تصویر اجساد متلاشی‌شده شهروندان ایرانی، وجدان غرب به‌ویژه آلمانی‌ها و فرانسوی‌ها را بیدار سازد.

بیش از شش هزار تن بمب شیمیایی که توسط آلمان در اختیار صدام ستمگر قرار گرفت، بر شهرها و روستاهای مسکونی فرود آمد و جان کودکان، زنان و سالمندان را گرفت و رسانه‌های ایران نیز این جنایات وحشیانه را گزارش کردند، اما آلمان حتی یک بار هم از این جنایات وحشیانه قطره اشکی نریخت تا اینکه ایران مجبور شد ده‌ها غیرنظامی آلوده به سلاح‌های شیمیایی را با هدف تأثیرگذاری بر افکار عمومی آلمان، به آلمان بفرستد تا دولت آلمان را برای پایان دادن به فروش تسلیحات ممنوع به رژیم صدام، تحت فشار قرار دهند؛ راهکاری که نتیجه نداد.

همین امر در مورد فرانسه نیز صدق می‌کند؛ این کشور با اینکه به خوبی می‌دانست ایران در برابر تجاوزات صدام از خود دفاع می‌کند، اما در طول جنگ حدود 7 میلیارد و 500 میلیون دلار تسلیحات در اختیار صدام قرار داد از جمله هواپیمای "سوپر اتاندارد" و موشک‌های لیزری.

این در حالی بود که آلمان خوب می‌دانست رژیم صدام این تسلیحات را علیه مردم و شهرهای ایران استفاده خواهد کرد و همین‌ اتفاق افتاد. این رژیم مناطق مسکونی را به تلی از ویرانی تبدیل و خانه‌های شهروندان ایرانی را بر سرشان آوار کرد بدون اینکه چنین جنایاتی هولناک، ذره‌ای رحم در دل مسئولان ریاکار فرانسوی ایجاد کند، مسئولانی که صدام را ترغیب می‌کردند به امید سرنگونی جمهوری اسلامی، مردم ایران را قتل‌عام کند.

امروز از قضا مکرون و شولتس ظاهر شده اند و در حالی‌که به بهانه دفاع از حقوق بشر در ایران، برای شهروندان ایرانی اشک تمساح می‌ریزند، خواستار اعمال تحریم‌های شدید علیه ایران می‌شوند و با این ریاکاری آشکار وانمود می‌کنند که با ایرانی‌ها هم‌درد هستند.

پربیننده ترین خبرها