ترکیه دستگیری های بیشتری را در ارتباط با بمب‌گذاری مرگبار استانبول انجام داد

ترکیه دستگیری های بیشتری را در ارتباط با بمب‌گذاری مرگبار استانبول انجام داد
سه شنبه 24 آبان 1401 - 15:19

به گفته وزیر دادگستری ترکیه، شمار بازداشت‌شدگان مرتبط با بمب‌گذاری استانبول به 50 نفر افزایش یافته است.

العالم - ترکیه
وزیر دادگستری ترکیه اعلام کرد پلیس ترکیه مظنونان بیشتری را در ارتباط با بمب‌گذاری در یک خیابان پرتردد در استانبول که منجر به کشته شدن شش نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر شد، دستگیر کرده است.
انفجار روز یکشنبه، خیابان استقلال را هدف گرفت - گذرگاهی پرتردد که با فروشگاه‌ها و رستوران‌های شلوغش شناخته می‌شود.
مقامات ترکیه حزب غیرقانونی کارگران کردستان یا پ‌ک‌ک و همچنین گروه‌های کرد سوری را مسئول این حمله می‌دانند. گروه‌های شبه‌نظامی کرد دخالت خود را در آن رد کرده‌اند.
پلیس چندین ساعت پس از انفجار در استانبول، سلسله حملاتی را انجام داد و 47 نفر از جمله یک زن سوری را که مظنون به گذاشتن یک بمب مملو از TNT در میدان استقلال بود، بازداشت کرد.
پلیس گفت این زن که احلام البشیر نام دارد به طور غیرقانونی از سوریه وارد ترکیه شده و به انجام این حمله اعتراف کرده است.
روز سه شنبه، «بکیر بوزداغ،» وزیر دادگستری ترکیه گفت تعداد مظنونان در بازداشت به 50 نفر افزایش یافته است، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.
پایگاه خبری مستقل تی‌24 به نقل از وزیر دادگستری ترکیه نوشت: «ترکیه با قاطعیت به مبارزه خود با تروریسم ادامه می دهد. هیچ سازمان تروریستی در هیچ نوع توطئه ای علیه ترکیه موفق نخواهد شد.»
در پی این حمله حدود 80 نفر در بیمارستان بستری شدند که دست‌کم 57 نفر از آنها ترخیص شده اند. به گفته مقامات، شش نفر از مجروحان تحت مراقبت های ویژه قرار دارند و حال دو نفر وخیم است.
شش کشته در این انفجار اعضای سه خانواده و شامل دو دختر 9 و 15 ساله بودند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها