گزارش: جام جهانیِ پراهمیت امروز در قطر آغاز می‌شود

گزارش: جام جهانیِ پراهمیت امروز در قطر آغاز می‌شود
يکشنبه 29 آبان 1401 - 13:06

قطر عنوان «کوچکترین کشور میزبان گرانترین جام جهانی تاریخ» را یدک می‌کشد.

العالم - ورزشی

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت:
روز یکشنبه، جام جهانی در قطر در قالب یک رویداد پرمخاطره برای این کشور کوچک آغاز می‌شود؛ کشوری که با سیل انتقادات روبرو بوده است و شهرت خود را در ارائه یک تورنمنت آرام، اولین تورنمنت در خاورمیانه و گران‌ترین در تاریخ، به بوته آزمایش گذاشته است.

برای نمایش همبستگی اعراب، ولیعهد عربستان سعودی و رؤسای جمهور مصر و الجزایر در مراسم افتتاحیه که در ساعت 14:40 به وقت گرینویچ در دوحه - پیش از نخستین مسابقه بین قطر و اکوادور - برگزار می‌شود، حضور خواهند داشت. دبیرکل سازمان ملل نیز در دوحه حضور دارد.

این مسابقات، نقطه اوج نمایش قدرت نرم قطر در صحنه جهانی و قدرت‌نمایی این کشور پس از خروج از تحریم 3 و نیم ساله عربستان سعودی و سه متحد عرب ریاض از جمله مصر است که در سال 2021 به پایان رسید. این رویداد همچنین اولین پروازهای مستقیم از سرزمین‌های اشغالی به قطر برای جام جهانی را رقم خواهد زد.

بر روی صحنه، جونگ کوک - خواننده کره جنوبی از گروه پسرانه‌ی کی پاپ BTS - در کنار فهد الکبیسی - خواننده قطری - آهنگ رسمی مسابقات را به نام Dreamers اجرا خواهند کرد.

قطر و فیفا امیدوارند پس از مواجهه با انتقادات فزاینده در مورد حقوق کارگران خارجی و محدودیت‌های اجتماعی، این مسابقات به کانون توجه علاقمندان به فوتبال تبدیل شود. سازمان دهندگان اتهام پرداخت رشوه برای دریافت حق میزبانی را رد کرده اند.

مصرف نوشیدنی‌های الکلی در ورزشگاه‌های قطر ممنوع شده است.

قطرِ ثروتمند، تولید‌کننده بزرگ گاز، کوچکترین کشوری است که میزبان بزرگترین رویداد جهانی فوتبال خواهد بود؛ مسابقاتی که با 220 میلیارد دلار سازماندهی شده است. کنترل جمعیت، موضوعی پراهمیت در این مسابقات خواهد بود و انتظار می رود حدود 1.2 میلیون بازدیدکننده - بیش از یک سوم جمعیت قطر - در این کشور حضور یابند.

بسیاری از کارگرانی که برای آماده‌سازی زیرساخت‌های مسابقات زحمت کشیدند، این بازی‌ها را از دور تماشا می‌کنند. دوحه به دلیل رفتارش با کارگران مهاجر مورد انتقاد قرار گرفته است، اما برای دفاع از خود به اصلاحات کارگری در برابر استثمار اشاره می کند.

به دلیل وجود تعداد محدود هتل در قطر، هواداران همچنین با پروازهای شاتل روزانه از شهرهایی مانند دبی به آنجا پرواز خواهند کرد و قطر می‌کوشد منافع اقتصادی جام جهانی را با همسایگانش به اشتراک بگذارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها