غرب و ضرورت گفت و گو با روسیه

غرب و ضرورت گفت و گو با روسیه
يکشنبه 29 آبان 1401 - 20:11

کارشناسان و ناظران معتقدند که ملتهای غربی از حکومتهایشان به خاطر حمایت از اوکراین انتقاد می کنند

العالم نظرکده

کارشناسان مسائل روسیه می گویند وقتی ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین شد، مردم این کشور اعتراف کردند که مامور آمریکا رئیس جمهور شده است. لذا اینکه کییف چه زمان با روسیه گفت و گو می کند را نه زلنسکی بلکه آمریکا تعیین می کند.

در این میان آمریکا دچار دو دستگی شده است، برخی واقعا خواستار گفت و گوی اوکراین با روسیه هستند و برخی دیگر می خواهند افکار عمومی غرب را فریب دهند و فقط وانمود کنند که از این گفت و گو حمایت می کنند.

گروه اول معتقدند که با فرا رسیدن فصل زمستان، برگ برنده در دست مسکو خواهد بود زیرا توان قطع گاز به روی اروپا را دارد لذا آمریکا و انگلستان را مسئول از دست رفتن فرصت گفت وگو با روسیه می دانند.

کارشناسان با اشاره به موفقیت آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای روسی گفتند که این موشک می بایست در آب های انگلستان آزمایش می شد، زیرا سربازان اوکراینی 3 روز پیش 11 سرباز اسیر روسی را علنا ​​در مقابل دوربین های خبرنگاران انگلیسی تیرباران کردند.

آنان افزودند که روس ها هرگز این جنایت را فراموش نخواهند کرد لذا انگلستان آخرین کشوری است که حق دارد در جنگ درس اخلاق بدهد.

در این میان سیاستمداران حزب محافظه کار انگلستان از فشار غرب بر حکومت اوکراین برای حل سیاسی بحران با روسیه سخن گفتند.

سیاستمداران انگلیسی معتقدند که اروپا به دنبال راه حل سیاسی برای خروج روسیه از اوکراین است، زیرا روسیه دچار بحران شده و به نفع اروپا نیست که روسیه با مشکلات بزرگی روبرو شود زیرا این کشور بخشی از اقتصاد جهانی است به همین دلیل ضعف یا شکست آن به نفع اروپا و ابرقدرت ها نیست به ویژه که جنگ اوکراین وارد مرحله فرسایشی شده و هیچ برنده ای نخواهد داشت.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها