اردوگاه های آوارگان ادلب؛ انبار مهمات تروریست های النصره

اردوگاه های آوارگان ادلب؛ انبار مهمات تروریست های النصره
دوشنبه 30 آبان 1401 - 13:41

رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه فاش کرد که عناصر گروه تروریستی "جبهه النصره" اردوگاه‌های آوارگان در استان ادلب سوریه را به انبار سلاح و مهمات خود تبدیل کرده اند.

العالم - سوریه

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرلشکر اولگ ایگوروف معاون مرکز آشتی روسیه در سوریه در یک نشست خبری گفت: جنگجویان گروه تروریستی "جبهه النصره" در سوریه اقدام به جاسازی انبارهای سلاح و مهمات خود در بین تأسیسات بشردوستانه در اردوگاه‌های آوارگان در استان ادلب کرده و از ورود سازمان‌های بین‌المللی به این اردوگاه ها جلوگیری کرده‌اند.

وی تصریح کرد: مرکز آشتی روسیه در سوریه گزارشهایی از تداوم وخامت اوضاع انسانی در اردوگاه‌های "حریم" و "سلکین" در استان ادلب دریافت کرده است.

ایگوروف افزود: تروریست ها از دسترسی و ورود نمایندگان سازمان های بین المللی به این اردوگاهها جلوگیری کرده اند و این اقدامات جنگجویان النصره، تهدید مستقیمی علیه جان آوارگان است و شاهد دیگری بر استفاده تروریست ها از مردم غیرنظامی به عنوان سپر انسانی است.

ایگوروف در خصوص بمباران شمال سوریه توسط ترکیه گفت: در نتیجه بمباران روز یکشنبه در شهر عفرین و عین العرب در استان حلب در شمال سوریه، تعدادی از غیرنظامیان و نیروهای نظامی کشته شدند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها