گزارش العالم از بزرگداشت «روز پرستار» در ایران

چهارشنبه 9 آذر 1401 - 14:08

هر ساله اکثر ارگان ها و مراکز دولتی و بعضا خصوصی در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی پرستاران با حضور در بیمارستان ها و مراکز درمانی در سالروز تولد اسوه صبر و استقامت، حضرت زینب (س) و روز پرستار، برای قدر دانی از این تلاش گران عرصه بهداشت و درمان جشن می گیرند و از آنها تقدیر به عمل می آورند.

العالم - ایران

امروز، ایرانیان روز پرستار را جشن می گیرند تا تلاش های انسان دوستانه و خدمات پرزحمت پرستاران را گرامی دارند. به ویژه طی شیوع بیماری همه گیر کرونا، پرستاران زیادی برای نجات جان دیگران جان خود را از دست دادند.

کادر پزشکی در هر زمان و هرجا که نیازی به آنان است، از جان خود مایه می گذارند و حتی در روزی که برای جشن روز پرستار تعیین شده، خستگی و کسالت نمی شناسند.

بیمارستان گلستان با گنجایش پذیرش بیش از هفتصد بیمار، بزرگترین بیمارستان جنوب غربی ایران است که پیش از این مرکز درمان بیماران کرونایی بود.

مدیر مرکز اهدای اعضاء بیمارستان گلستان به خبرنگار العالم گفت: کادر درمانی ما در روزهای سخت کرونا و پس از آن همواره در تلاش هستند به طوری که بسیاری از آنها در این بیمارستان و سایر بیمارستان های کشور در این راه جان خود را از دست دادند.

این بیمارستان دارای بخش های مختلفی است که در آنها مراقبت ها و خدمات پزشکی زیر نظر پرستاران واجد شرایط و متخصص ارائه می شود.

زهرا اسدی، مدیر بخش پرستاران بخش جراحی مغز و اعصاب بیمارستان گلستان در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: ما بحران های زیادی را پشت سر گذاشتیم و بر آنها فائق آمدیم به ویژه بحران کرونا که بسیار سخت بود، از خدا می خواهم که دیگر چنین بحران هایی رخ ندهد.

وی افزود: در ایام کرونا 200 تخت به این بخش اختصاص دادیم و به صورت 24 ساعته کار می کردیم به طوری که بسیاری از مادران پرستار وقت استراحت نداشتند.

این بیمارستان و سایر بیمارستان های استان در روزهای سخت کرونا،«شهدای مدافع سلامت» زیادی را تقدیم کردند اما توانستند جان بسیاری از شهروندان را نجات دهند.

پرستاران را به خاطر تلاش های عاشقانه و دلسوزانه شان، «فرشتگان رحمت» لقب داده اند که برای نجات جان دیگران از جان خود مایه می گذارند.

پربیننده ترین خبرها