نسخه بن سلمان برای ولنگاری هرچه بیشتر جوانان سعودی

نسخه بن سلمان برای ولنگاری هرچه بیشتر جوانان سعودی
شنبه 12 آذر 1401 - 18:57

اگر بخواهیم شفاف سخن بگوییم، آنچه بن سلمان انجام می دهد گسترش تفریح و شادی نیست بلکه گسترش تن فروشی و ولنگاری اخلاقی است.

العالم _ کشکول

حامیان سیاست های اجتماعی و فرهنگی بن سلمان ولیعهد سعودی انتقادها از او را در زمینه تفریحات حسادت از او می دانند و می گویند این حق ملت سعودی است که همچون دیگر ملت ها شادی کنند و نمی توان به بهانه اینکه شبه جزیره عربستان مهد اسلام است، جلوی آنان را گرفت. نیاز به گفتن نیست که هیچ کس نمی تواند مانع شاد بودن و شادی کردن سعودی ها شود و این در حالی است که قرآن به صراحت انسان را نیازمند تفریح می داند و می گوید«سهم خود را از دنیا فراموش مکن»، با این حال آنچه بن سلمان انجام می دهد، تفریح نیست بلکه گسترش ابتذال و ولنگاری به ویژه میان جوانان است تا آنان را دچار از خود بیگانگی کند به گونه ای که به آنچه در اطراف آنان می گذرد، کاری نداشته باشند زیرا بن سلمان به خوبی می داند که رؤیای نیم قرن پادشاهی آسان نیست و باید بیش و پیش از همه جوانان را از خود بیگانه و مسخ کند.

این مقاله زمانی نوشته می شود که جشنواره موسیقی "ساند استورم" به میزبانی سعودی برگزار می شود، جشنواره ای که از سال 2019 برگزار شده است و سال گذشته 730 هزار نفر از آن استقبال کردند.

اگر بخواهیم شفاف سخن بگوییم، آنچه بن سلمان انجام می دهد گسترش تفریح و شادی نیست بلکه گسترش تن فروشی و ولنگاری اخلاقی است، حقیقتی که سعد الفقيه رئيس جنبش اسلامي اصلاح در عربستان آن را تن فروشی شبه رسمی در پادشاهی سعودی نامیده و جزئیاتی از آن را فاش کرده است. سعد الفقیه تصریح می کند که درست در زمانی که حکومت سعودی فعالان اصلاحگرا را به علت فقط یک توئیت به زندان می اندازد، آشکارا از تن فروشی در هتل ها حمایت می کند!!!

آنچه سخن این معارض سعودی را تایید می کند، این است که بیشتر گروه های موسیقی، خواننده ها و رقاصان غربی که در جشنواره تفریحی موسیقی بن سلمان شرکت می کنند، ولنگار جنسی، طرفداران عریانی و تولیدکننده یا بازیگران فیلم های مستهجن در غرب هستند که علامت سوال بسیار بزرگی در برابر اقدامات بن سلمان قرار می دهد.

پربیننده ترین خبرها