اتحادیه اروپا خواستار تحقیق در باره کشتار فلسطینیان در کرانه باختری شد

اتحادیه اروپا خواستار تحقیق در باره کشتار فلسطینیان در کرانه باختری شد
شنبه 12 آذر 1401 - 19:34

اتحادیه اروپا روز شنبه با ابراز نگرانی در باره شهادت دستکم ۱۰ فلسطینی طی تیراندازی نیروهای رژیم صهیونیستی در ۷۲ ساعت گذشته، خواستار تحقیق در باره به کارگیری نیروی مرگبار در کرانه باختری اشغالی و شرق بیت المقدس شد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش آناتولی؛ اتحادیه اروپا در بیانیه ای که در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر شد، با اشاره به استفاده نیروهای اسرائیل از قدرت مرگبار، نگرانی عمیق خود را از افزایش سطح خشونت در کرانه باختری و شرق بیت المقدس اعلام کرد.

اتحادیه اروپا سال ۲۰۲۲ را که تاکنون در آن ۱۴۰ فلسطینی کشته شده اند، مرگبار ترین سال برای فلسطینیان از ۲۰۱۶ به این سو دانست.

این بیانیه می افزاید: بر اساس قوانین بین المللی، کاربرد نیروی مرگبار به شدت به شرایطی که تهدید جدی و فوری نسبت به جان و زندگی افراد وجود داشته باشد، محدود شده و باید در باره تلفات انسانی تحقیق و پیگرد اجرا شود.

تنش ها در هفته های گذشته در کرانه باختری هم زمان با حملات مکرر نیروهای اسرائیل برای بازداشت فلسطینیان یا نابود کردن خانه هایشان که موجب درگیری هایی میان ۲ طرف و کشته شدن شماری از فلسطینیان شده، اوج گرفته است.

بنابر گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سازمان ملل متحد نیز خواهان انجام تحقیقات فوری و کامل درباره جنایت جدید رژیم صهیونیستی در شهر نابلس در کرانه باختری رود اردن شده است.

پربیننده ترین خبرها