«مبارزه با تروریسم» به شیوه آل سعود و اداره مملکت به سبک جنگل

«مبارزه با تروریسم» به شیوه آل سعود و اداره مملکت به سبک جنگل
سه شنبه 15 آذر 1401 - 16:37

«عبدالله عوده» محقق و فعال سعودی، عوض احمری، رئیس جدید دادگاه «ضد تروریسم» را به سرپوش گذاشتن بر قتل خاشقجی و شکنجه فعالان متهم کرد.

العالم - عربستان سعودی

«عبدالله عوده» فرزند واعظ عربستانی محبوس در زندان‌های سعودی در توئیتی نوشت: قاضی احمری در همه احکام ظالمانه اخیر علیه فعالان حقوق بشر، روشنفکران، دانشگاهیان، شاهزادگان و علما دست دارد.

قابل ذکر است که مقامات سعودی بازپرس عوض بن علی بن عایض احمری معروف به سختگیری برای بازداشت شدگان را به ریاست دادگاه کیفری تخصصی منصوب کردند تا در آنجا بر تحقیقات نظارت کند.

فؤاد ابراهیم، ​​فعال سعودی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: عوض احمری، رئیس دادگاه کیفری تخصصی که با سعود معجب در مورد قتل خاشقجی سرپوش گذاشت، پرونده زندانیان عقیدتی را در اختیار گرفته است و با یک منطق وحشیانه کم نظیر دادگاه را اداره کرد؛ از جمله: آزاد شدگان را دوباره دستگیر کرد، حکم زندان را برای محکومین به طرز جنون آمیزی تشدید کرد و برای نوجوانان، حکم اعدام صادر کرد... واقعاً مملکت سعودی به جنگل تبدیل شده است!

شایان ذکر است که قاضی عوض بن علی بن عایض آل مشیر احمری از سال 2010 به عنوان بازپرس در اداره امنیت دولتی در دفتر دادستانی عمومی مشغول به کار بود و به گفته شاهدان عینی در بازداشت، شکنجه و گرفتن اعترافات اجباری از فعالان مدافع صلح و حقوق بشر دست داشت.

احمری، به عنوان یکی از معتمدین وفادار به بن سلمان، ولیعهد سعودی از اعضای هیئت همراه دادستان کل عربستان به استانبول در اکتبر 2018 بود که به نظر می رسد برای پاکسازی شواهد مربوط به ترور و قطعه قطعه کردن جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان فرستاده شده است.

به گفته گزارشگر ویژه سازمان ملل، وی در اعدام های غیرقانونی، بازداشت های موقت و خودسرانه زندانیان دست داشته است. وی با صدور حکم سلطنتی به ریاست دادگاه کیفری تخصصی و دادگاه ضد تروریسم منصوب گردید، علیرغم اینکه هیچ سواد حقوقی نداشت و آموزش قضایی ندیده بود.

پربیننده ترین خبرها