دیدار سفیر امارات با اسموتریچ و بن‌گویر دو صهیونیست تندرو به فاصله یک هفته

دیدار سفیر امارات با اسموتریچ و بن‌گویر دو صهیونیست تندرو به فاصله یک هفته
پنج‌شنبه 17 آذر 1401 - 11:18

«محمد آل خاجه»، سفیر امارات در تل آویو، دیروز چهارشنبه با بزالل اسموتریچ، رهبر حزب افراطی صهیونیست مذهبی در دفتر این حزب در کنست دیدار کرد.

العالم - امارات

دیدار سفیر امارات با اسموتریچ یک هفته پس از آن رخ می دهد که ایتامار بن‌گویر رئیس حزب فاشیست «اوتسما یهودیت»، پنجشنبه گذشته به دعوت خاجه در جشن روز استقلال امارات متحده عربی در محل سفارت این کشور در تل‌‌آویو شرکت کرد.

رسانه های عبری به نقل از منابعی در صهیونیسم مذهبی گزارش دادند که اسموتریچ و آل‌خواجه در مورد روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی و نیز پیشبرد قراردادهای عادی سازی با سایر کشورهای منطقه گفتگو کردند.

اسموتریچ پس از این دیدار که یک ساعت به طول انجامید، گفت که دیدار وی با سفیر امارات مهم بوده و رژیم صهیونیستی باید روابط اقتصادی خود را با امارات عمیق تر کند.

سفیر امارات در این دیدار خواستار پیشرفت در روابط «عالی» بین امارات و رژیم صهیونیستی شده است.

گفتنی است؛ در حالی بن‌گویر پنجشنبه گذشته در مراسم سفارت امارات شرکت کرد که یائیر لاپید، نخست‌وزیر پیشبرد امور رژیم صهیونیستی در آن شرکت نکرد و هیچ وزیری از کابینه فعلی این رژیم در آن سخنرانی نکرد.

به گزارش هاآرتص، بنیامین نتانیاهو، رئیس حزب لیکود که مسئول تشکیل کابینه آینده است، سخنران اصلی مراسم سفارت امارات بود.

نتانیاهو علی رغم این که یک کابینه افراطی را با مشارکت احزاب فاشیست و نژادپرست رژیم صهیونیستی تشکیل می دهد، مدعی شد «هر دو طرف در برابر افراط گرایی و تروریسم ایستاده اند و رفاه و صلح را با هم پیش می برند.» نتانیاهو ابراز خوشحالی کرد که واقعیت فراتر از انتظار وی بوده است.

بن گویر که به نژادپرستی و ضدیت با اعراب ساکن سرزمین های اشغالی معروف است نقش مهمی در ایجاد درگیری بین شهرک نشینان و فلسطینی ها در کرانه باختری دارد.

بن گویر از جمله سیاستمداران صهیونیست است که خواهان اخراج بیش از یک میلیون فلسطینی ساکن سرزمین های اشغالی و تداوم شهرک سازی در کرانه باختری است.

پربیننده ترین خبرها