درخواست حزب معارض ترکیه برای دیدار با بشار اسد+ اهداف و جزییات

درخواست حزب معارض ترکیه برای دیدار با بشار اسد+ اهداف و جزییات
جمعه 18 آذر 1401 - 12:09

حزب معارض "خوب" ترکیه از وزارت امور خارجه این کشور خواست اجازه سفر به دمشق برای دیدار با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را به این حزب بدهد.

العالم - ترکیه

روزنامه الجمهوریت در شماره روز چهارشنبه خود نوشت حزب "خوب" به رهبری "مرال آکشنر" طی درخواست رسمی روز سه شنبه گذشته از وزارت خارجه این کشور برای سفر به دمشق، علل و جزئیات این دیدار را تشریح کرد.

به گزارش این روزنامه "مرال آکشنر" کمیته ای با حضور شخصیت هایی که قصد دارند برای دیدار با بشار اسد و بررسی چهار موضوع اصلی، به سوریه سفر کنند، تشکیل داده است.

اعضای این کمیته عبارتند از: اجمد کمال ایروزان، رئیس سیاست های بین المللی این حزب، محمد تولگا آکالین، رئیس سیاسیت امنیت ملی و تورهان گومز، یکی از مشاوران اصلی "حزب خوب".

این افراد در صورت سفر به سوریه قرار است درباره تلاش برای تأمین شرایط اقتصادی و اجتماعی و امنیتی لازم برای بازگشت اتباع سوریه در ترکیه به کشور خودشان، طرح استراتژی مشترک برای پایان دادن به فعالیت های "سازمان تروریستی PKK / YPG"، طرح پیشنهاد کمک دیپلماتیک برای بازسازی سوریه و بازگشت آن به جامعه بین الملل و بالاخره تقویت همکاری با سوریه برای مبارزه با سازمان های تروریستی در این کشور گفتگو کنند.

پربیننده ترین خبرها