پیام القرنی به بن سلمان: هیچ بارانی تو را پاک نخواهد کرد حتی اگر 20 سال تو را بشوید

پیام القرنی به بن سلمان: هیچ بارانی تو را پاک نخواهد کرد حتی اگر 20 سال تو را بشوید
جمعه 18 آذر 1401 - 15:07

کاربران سعودی به مواضع قاضی آمریکایی که بر دست داشتن بن سلمان در جنایت ترور جمال خاشقچی به رغم اعطای مصونیت به وی، تأکید کرده بود، واکنش نشان دادند.

العالم - داغ های مجازی

ناصر القرنی، فرزند عوض القرنی، روحانی بازداشت شده سعودی در صفحه توییتر خود نوشت: "با اینکه مقامات آمریکایی به ولی عهد مصونیت داده اند و پس از اینکه این قاضی هم بر دست داشتن او در قتل خاشقچی تأکید کرده است، بن سلمان همیشه هدف باج خواهی دولت آمریکا خواهد بود و کابوس جمال همیشه او را دنبال خواهد کرد.. هیچ بارانی تو را پاک نخواهد کرد حتی اگر بیست سال تو را بشوید".

حساب کاربری "کمیته دفاع از حقوق بشر در شبه جزیره عربی" هم نوشت که آمریکا به بهانه مصونیت دیپلماتیک، بر جنایات محمد بن سلمان سرپوش گذاشت.

یک حساب کاربری دیگر با عنوان alamatonline نوشت: این قاضی آمریکایی که رسیدگی به شکایت علیه بن سلمان را رد کرده، گفته است که مجبور به رد این شکایت شده چون بایدن به او مصونیت داده است.

یک قاضی آمریکایی شکایت علیه بن سلمان، ولی عهد عربستان را به اتهام دست داشتن در ترور جمال خاشچقی در سال 2018، رد کرده است.

این قاضی در عین حال اذعان کرده است که اتهامات وارد شده به بن سلمان درباره دخالت در جنایت قتل خاشقچی کاملا صحیح هستند اما انتصاب او به نخست وزیری عربستان و ابلاغیه دولت آمریکا به دادگاه، او را مجبور به رد شکایت کرده است.

قاضی جان بیتس مجبور شد در راستای مواضع دولت آمریکا، شکایت علیه بن سلمان را مردود اعلام کند. زیرا دولت آمریکا به این بهانه که بن سلمان از سپتامبر گذشته نخست وزیر عربستان شده است، به وی مصونیت داد. این مصونیت مانع از آن محاکمه وی در دادگاه های آمریکا می شود.

پربیننده ترین خبرها