چهارمین هفته اعتصاب دانشگاهیان کالیفرنیا

چهارمین هفته اعتصاب دانشگاهیان کالیفرنیا
شنبه 19 آذر 1401 - 18:32

اعتصاب دهها هزار تن از کارکنان دانشگاهی در سراسر دانشگاه های کالیفرنیا درحالی برای چهارمین هفته ادامه یافت که خطر بازداشت اعتصاب کنندگان افزایش یافته است.

العالم - آمریکا

بنابر گزارش نشریه گاردین، اعتصاب ۴۸ هزار نفر از کارکنان دانشگاهی شامل فارغ التحصیلان، محققان دانشگاهی، دانش پژوهان فوق دکترا و دستیاران آموزشی ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان) آغاز شد و بزرگترین اعتصاب در تاریخ آموزش عالی ایالات متحده نام گرفت.

در هفته گذشته، اعتصاب کنندگان به طور مستقیم دست به کار شدند و در مقابل دفاتر مدیران عالی دانشگاهی اعتراض کردند، در شرایطی که کارکنان دانشگاهی برای برخورداری از افزایش حقوق، محافظت امنیت شغلی، بازپرداخت هزینه های مراقبت از کودکان، مشوق های حمل و نقل پایدار و تسهیلات قوی تر برای معلوان تلاش می کنند.

روز چهارشنبه ۷ دسامبر (۱۶ آذر)، ۱۰ کارمند دانشگاهی از دانشگاه یو سی ال ای، به اتهام تخلف در دفتر عضو هیات امنای دانشگاه کالیفرنیا بازداشت شدند.

تقریبا ۱۲ هزار تن از محققان دوره فوق دکترا و پژوهشگران دانشگاهی چندی پیش با دانشگاه کالیفرنیا به توافقی دست یافتند که افزایش ۲۹ درصدی دستمزدها را نیز شامل می شد، اما اعتصاب ها به نشانه همبستگی با دیگر اقشار دانشگاهی که خواستار توافق هستند، همچنان ادامه یافت.

کارکنان فارغ التحصیل در دانشگاه کالیفرنیا مواردی را در زمینه تامین اجاره بها، غذا و احتیاجات اولیه در شهرهایی که کار و زندگی می کنند، با حقوقی که به طور متوسط ۲۳ هزار دلار در سال است، گزارش کرده اند.

«مایکل دین» دانشجوی دکترا در بخش تاریخ دانشگاه یو سی ال ای گفت: ما در حال تدارک برای بازگشت به پیشنهادات متقابل خودمان هستیم.

وی افزود: ما هر روز اینجا هستیم و تا زمانی که قراردادهای منصفانه ای به ما پیشنهاد نشود، قصد ترک این مکان را نداریم.

به گزارش ایرنا، اعتصاب دانشگاهی در آمریکا همزمان با افزایش ناآرامی‌های کارگری در این کشور روی می دهد، زیرا کارگران آمریکایی نیز به شرایط کاری که به ویژه در طول دوران همه‌گیری کرونا بسیاری را تحت فشار قرار داد، معترض هستند.

حداقل حقوق ۵۴ هزار دلار در سال، امنیت شغلی، امکانات و دسترسی‌های بیشتر برای کارکنان داری معلولیت جسمی و کمک‌های بیشتر برای دانشجویان دارای فرزند از جمله خواسته‌های شرکت‌کنندگان در این اعتصاب است.

تعدادی از سازمان‌های کارگری از جمله انجمن معلمان کالیفرنیا در شبکه‌های اجتماعی از این اعتصاب حمایت کرده اند.

پربیننده ترین خبرها