حکم اعدام برای ۴ زندانی در عربستان صادر شد

حکم اعدام برای ۴ زندانی در عربستان صادر شد
شنبه 19 آذر 1401 - 19:44

منابع رسانه ای از صدور حکم اعدام برای ۴ نفر که از ۷ سال پیش در زندان های رژیم آل سعود محبوس هستند، خبر دادند.

العالم ـ عربستان سعودی

سایت «مرآة الجزیره» اعلام کرد که حکومت عربستان سعودی حکم نهایی پنج زندانی عقیدتی این کشور را صادر کرده است.

این رسانه به نقل از یک منبع مطلع اعلام کرد که حکومت ریاض «محمد علی الشقاق»، «منصور سمیر الحایک»، «مرزوق محمد ضیف آل فضل» و «رعد محمد ضیف آل فضل» را محکوم به اعدام کرده است .

این منبع همچنین گزارش داد که مقامات ریاض «علی رضی منصور الحایکی» دیگر زندانی عقیدتی سعودی را به ۲۷ سال حبس محکوم کرده اند.

برپایه این گزارش، افراد مذکور از هفت سال گذشته توسط حکومت عربستان بازداشت شده و طی این سالها بدون هیچگونه محاکمه عادلانه‌ای زندانی شده‌اند.

مرآة الجزیره در ادامه اعلام کرد که با محکوم شدن این چهار سعودی به اعدام؛ تعداد افراد در معرض قتل توسط حکومت عربستان به ۶۳ نفر افزایش یافت.

۱۳ آذر نیز سازمان حقوق بشری موسوم به «سند» اعلام کرده بود که علی‌رغم اعتراضات و محکومیت‌های بین‌المللی علیه اعدام‌های خودسرانه شهروندان عربستان سعودی توسط حکومت کشورشان، مقامات ریاض شش زندانی عقیدتی دیگر را به اعدام محکوم کردند.

این سازمان اعلام کرد که این احکام اعدام علیه «محمد آل طحنون»، «مصطفی أبو شاهین»، «عبدالله غزوی»، «زهیر آل صمخان»، «محمد آل مسبح» و «رضی الشایب» صادر شده است.

سازمان اروپایی - سعودی حقوق بشر نیز پیش از این فاش کرده بود که مقامات ریاض حکم اعدام ۱۵ زندانی عقیدتی را صادر کرده‌اند.

کمیته دفاع از حقوق بشر در شبه جزیره عربی، عربستان را «کشور رعب و اعدام» توصیف کرده و درباره موج قتل عام جدید در این کشور بویژه علیه زندانیان سیاسی و فعالان مدنی و حقوق بشری هشدار داده بود.

پربیننده ترین خبرها