گزارش جنایت های رژیم صهیونیستی به سازمان ملل تحویل شد

گزارش جنایت های رژیم صهیونیستی به سازمان ملل تحویل شد
دوشنبه 21 آذر 1401 - 18:35

وزیر امور خارجه فلسطین گزارشی از جنایت های رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی را به نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد تحویل داد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری فلسطینی"سما" ریاض المالکی روز دوشنبه این گزارش را شامل جنایت های عمدی، فراگیر و سازماندهی شده موضوع قطعنامه ۱۶۱۲ شورای امنیت است که اشغالگران صهیونیست درحق کودکان فلسطینی انجام داده اند، به ویرجینیا گامبا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور کودکان و درگیری های مسلحانه تحویل داد.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان در دیدار با نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور کودکان گفت: رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۲ کودک فلسطینی را به شهادت رسانده است که شماری از آن ها با گلوله مستقیم نظامیان و شماری دیگر در حمله شهرک نشین ها و برخی نیز به خاطر محرومیت از خدمات پزشکی به شهادت رسیده اند.

المالکی به هدف قرارگرفتن زیرساخت های آموزشی در همه سطوح از مدارس، دانشگاه ها تا کادر آموزشی مانند ویران کردن مدارس در مناطقی مانند مسافر یطا و مدارس عشایری و مدارس نوار غزه در بمباران ها اشاره کرد.

وی گفت: جنایت های رژیم صهیونیستی نقض آشکار قوانین بین المللی بویژه قوانین مربوط به حقوق بشر به شمار می رود.

وزیر خارجه فلسطین درمورد جنایت های دولت جدید رژیم صهیونیستی که اعضای تندرو و تروریستی بن گویر و سموتریچ را در خود جای داده است و کینه و نفرتی عجیب نسبت به ملت فلسطین دارند، هشدار داد.

المالکی از نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد خواست از اشغالگران بخواهند که به جنایت های خود نسبت به ملت فلسطین پایان دهند و جامعه جهانی به وظایف خود در حمایت از فلسطینی ها عمل کند.

وی از سازمان ملل همچنین خواست تا اقدامات لازم را برای مجازات جنایتکاران جنگی صهیونیست و سپردن آن ها به دست عدالت انجام دهد و بر ضرورت گنجاندن اسرائیل به عنوان رژیم برخاسته از اشغالگری و ضرورت گنجاندن ارتش و شهرک نشین ها در لیست طرف های نقض کننده حقوق کودکان در درگیری های مسلحانه تاکید کرد.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور کودکان و درگیری های مسلحانه نیز در این دیدار بر همکاری و هماهنگی با دولت فلسطین برای دفاع از کودکان فلسطینی تاکید کرد.

ویرجینیا گامبا گفت: از جنایت های روزانه در حق کودکان فلسطینی اطلاع دارم.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل قرار است برای آشنایی میدانی با جنایت های رژیم صهیونیستی، در سفر به کرانه باختری و نوار غزه از نزدیک با خانواده کودکان قربانی دیدار و گفت و گو کند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها