زمستان سخت در سوریه در سایه محاصره اقتصادی آمریکا ضد آن

زمستان سخت در سوریه در سایه محاصره اقتصادی آمریکا ضد آن
دوشنبه 21 آذر 1401 - 20:14

سوری ها معتقدند که زمستان های قبل از جنگ سوریه و محاصره اقتصادی آمریکا، بسیار آسانتر از زمان حاضر قابل تحمل بود زیرا با تشدید فشارهای اقتصادی، تورم شدید و نبود سوخت، ایجاد فضایی گرم در خانه بسیار دشوار شده است.

العالم – سوریه

ام محمد زن 40 ساله در این باره گفت که بهترین راه برای گرم شدن در فصل زمستان با توجه به کمبود سوخت، استفاده از پتو است زیرا هر کیلو هیزم 1800 لیره است که به همین دلیل مردم به علت فقر، از شاخه های درخت یا چوب های دست دوم برای گرم کردن خانه استفاده می کنند.

علاء کارگر 30 ساله نیز گفت که به علت نبود سوخت، از شاخه درخت، کارتن و هر آنچه قابل سوزاندن باشد، استفاده می کند که البته به علت دارا بودن دود سمی، برای انسان بسیار خطرناک است.

عمار یوسف کارشناس اقتصادی در این باره گفت که یک خانواده در سوریه برای گرم کردن اتاقش به مدت 8 ساعت در روز در زمستان که چهار ماه به طول می انجامد، نیازمند حدود سه میلیون لیره در ماه است، به این دلیل که قیمت هر لیتر گازوئیل در بازار سیاه 10 هزار لیره است. این در حالی است که یک خانواده در سوریه در صورتی که بخواهد در چهار ماه زمستان گرمای خانه را تامین کند، به هزار لیتر گازوئیل نیاز دارد که دولت سوریه فقط 50 لیتر آن را تامین می کند و این به آن معنی است که هزینه تامین گرمایش خانه برای یک خانواده سوری حداقل 10 میلیون لیره است.

وی افزود به همین دلیل مردم به هیزم روی آورده اند که این راه حل نیز باعث نابودی پوشش گیاهی در این کشور می شود. برق نیز بسیار اندک است و در برخی از مناطق روستایی فقط 90 دقیقه در روز انرژی برق جریان دارد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها