چین: ردیابی موارد ابتلا به کووید-19 دیگر «غیرممکن» است

چین: ردیابی موارد ابتلا به کووید-19 دیگر «غیرممکن» است
چهارشنبه 23 آذر 1401 - 08:34

پکن به وضوح از سیاست کوویدِ صفر فاصله گرفته است.

العالم _ آسیا

به گزارش العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، نهاد ارشد ناظر بر حوزه بهداشت در چین روز چهارشنبه اعلام کرد ردیابی مقیاس واقعی ابتلا به کووید-19 در این کشور در حال حاضر «غیرممکن» است. مقامات این کشور نسبت به گسترش سریع کووید-19 در پکن پس از آنکه چین به طور ناگهانی سیاست موسوم به کووید صفر را کنار گذاشت، هشدار می‌دهند.
چین هفته گذشته پس از نزدیک به سه سال تلاش برای از بین بردن ویروس کرونا، محدودیت‌های آزمایش‌های انبوه و قرنطینه را کاهش داد و باعث شد موارد ابتلای گزارش شده رسمی به سرعت از بالاترین رکورد ثبت شده در ماه گذشته کاهش یابد.
کمیسیون بهداشت ملی چین روز چهارشنبه با توجه به اینکه انجام آزمایش کووید-19 برای بسیاری از مناطق کشور الزامی نیست، اذعان کرد که اعداد منتشرشده از سوی آن دیگر واقعیت را منعکس نمی کند.
این کمیسیون در بیانیه ای اعلام کرد: «بسیاری از افرادِ بدون علامت دیگر در آزمایش اسید نوکلئیک شرکت نمی کنند، بنابراین تشخیص دقیق تعداد واقعی افراد مبتلا و بدون علامت غیرممکن است.»
این بیانیه پس از آن صادر می شود که سان چونلان، معاون نخست وزیر، گفت موارد جدید ابتلا در پایتخت »به سرعت در حال افزایش است.»
رهبران چین مصمم به ادامه بازگشایی و دور شدن از محدودیت‌های کرونایی هستند و مقامات گردشگری پکن روز سه شنبه گفتند که گروه های بازدیدکننده، فعالیت در داخل و خارج از پایتخت را از سر می گیرند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها