جام جهانی| مراکش و کرواسی در مسابقه‌ای که کمتر کسی مایل به حضور در آن است، رقابت می‌کنند

جام جهانی| مراکش و کرواسی در مسابقه‌ای که کمتر کسی مایل به حضور در آن است، رقابت می‌کنند
شنبه 26 آذر 1401 - 10:33

دیدار رده‌بندی جام جهانی قطر میان کرواسی و مراکش، در حقیقت تکرار مسابقه سه هفته گذشته آنهاست که با نتیجه 0-0 به پایان رسید.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش سی‌ان‌ان، تصور کنید به تازگی در یک جام جهانی در مرحله نیمه نهایی شکست خورده اید. شما به شکلی قابل درک دلشکسته هستید، و بی وقفه احتمالات آنچه ممکن بود در صورت راه یافتن به بازی فینال رخ دهد را در ذهنتان مرور می‌کنید.
پس از یک اقامت یک ماهه که با شکستی ویرانگر به پایان رسیده است، مشتاقانه منتظر بازگشت به خانه برای دیدن خانواده و دوستان هستید، اما در عوض، باید بمانید و در مسابقه‌ای برای کسب رتبه سوم بازی کنید.
برای بسیاری، این یک موضوعِ تا حد زیادی بیهوده به نظر می رسد. آیا واقعاً مهم است که کدام تیم سوم یا چهارم شود؟ با این حال، به دست آوردن مقام سوم شکوه خودش را دارد.
اگر سوم شدن به جای چهارم شدن انگیزه‌ای کافی نباشد، باید توجه داشت که برنده این مسابقه همچنین یک مدال برنز و کمی پول نقد بیشتر برای تلاش های خود دریافت می کند - به جای 25 میلیون دلار، 27 میلیون دلار.
همه تورنمنت‌های جام جهانی در تاریخ به جز دو مورد - اولین دوره در سال 1930 و سپس دوباره در سال 1950 - دارای مسابقات رده‌بندی برای کسب مقام سوم بوده اند و می‌توان آن را راهی خوب برای پایان دادن به مسابقات دو تیمِ بازنده در نیمه نهایی، آن هم پس از یک شکست ناامیدکننده در نظر گرفت.
اهمیت مسابقه رده‌بندی مقام سوم در هر جام جهانی کاملاً به تیم هایی بستگی دارد که در آن رقابت می کنند. چهار سال پیش در روسیه، انگلستان به گونه‌ای بازی می‌کرد که گویی نمی‌توانست برای این مسابقه اهمیتی قائل شود، در حالی که تیم‌هایی مانند اروگوئه در سال 2010، اگرچه در برابر آلمان شکست خورد، و کرواسی در سال 1998 قطعاً به طور قابل‌توجهی برای تلاش و پیروزی مشتاق‌تر بودند.
امسال، مراکش و کرواسی دو تیمی محسوب می شوند که به ظاهر برای کسب مدال برنز و 2 میلیون دلارِ اضافی برای فدراسیون هایشان اشتیاق و انگیزه بیشتری دارند.
صعود خیره کننده مراکش به نیمه نهایی، که «شیرهای اطلس» را به اولین کشور آفریقایی و ملت عرب در تاریخ تبدیل کرد که به جمع چهار تیم پایانی جام جهانی رسید، روز چهارشنبه با شکست 2-0 در برابر فرانسه به پایان رسید.
تلاش این تیم در قطر بسیار چشمگیر بوده است و به لطف سازماندهی دفاعی و قدرت هجومی خود، بلژیک، اسپانیا و پرتغال را ناکام گذاشت. حتی در نیمه دوم باخت مقابل فرانسه، مراکش تا حد زیادی بهتر از رقیبش بود و اگر نبودِ کیفیت در محوطه جریمه به چشم نمی آمد، می توانست بازی را به وقت اضافه بکشاند.
پس از این تاریخ سازی، مراکش و سرمربی تیم ولید رکراکی می خواهند خود را بیشتر در کتاب رکوردها تثبیت کنند و همچنین به اولین تیم آفریقایی تبدیل شوند که سوم شده است.
در همین حال، کرواسی با شکست 3-0 مقابل آرژانتین در نیمه نهایی، تنها یک بازی برای رسیدن به دومین فینال متوالی جام جهانی فاصله داشت.
بازیکنان کرواسی پس از بازی در وقت‌های اضافه و ضربات پنالتی در دو مسابقه پیشین، به‌طور قابل‌توجهی در برابر آرژانتین از آمریکای جنوبی خسته به نظر می‌رسیدند و از ابتدا تا انتها مغلوب حریفشان بودند.
کاپیتان لوکا مودریچ بدون شک می خواهد در آخرین بازی خود در جام جهانی فوتبال ملی خود را در اوج پایان دهد و این گروهِ متشکل از کروات‌ها می خواهد جایگاهش را به عنوان بهترین تیم تاریخ کرواسی با مقام های دوم و سوم متوالی در دو جام جهانی متوالی تضمین کند؛ دستاوردی قابل توجه برای کشوری با جمعیت کمتر از چهار میلیون نفر.
این دو تیم سه هفته پیش در نخستین بازی مرحله گروهی خود به تساوی 0-0 دست یافتند و دیدار روز شنبه نیز احتمالاً به همان اندازه فشرده و نزدیک خواهد بود.
دیدار کرواسی و مراکش امشب ساعت 22:30 به وقت تهران در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه قطر برگزار می‌شود.

پربیننده ترین خبرها