تحریم احزاب و گروه های سیاسی؛ سرنوشت انتخابات پارلمانی در تونس چه خواهد شد؟

تحریم احزاب و گروه های سیاسی؛ سرنوشت انتخابات پارلمانی در تونس چه خواهد شد؟
شنبه 26 آذر 1401 - 12:26

ناظران معتقدند انتخابات پارلمانی تونس موجب نزدیکی احزاب سیاسی مخالف سیاست های قیس سعید رئیس جمهور این کشور خواهد شد، احزابی که انتظار دارند انتخابات به شکست بیانجامد، شکستی که به اختلافات با قیس سعید دامن خواهد زد.  

العالم _ نظرکده

پژوهشگران امور تونس معتقدند انباشت بحران ها در این کشور باعث شده است که مردم و بسیاری از جریان های سیاسی از تصمیمات اخیر قیس سعید حمایت کنند.

آنان می افزایند با وجود همه انتقاداها به قیس سعید در مورد قانون انتخابات، انتخابات پارلمانی به شکل مطلوب برگزار خواهد شد زیرا اوضاع بسیار بد اقتصادی صرفا معلول شکست دولت کنونی نیست، بلکه به‌ طور مشخص معلول درگیری‌هایی است که احزاب سیاسی عامل آن هستند.

این در حالی است که رهبران حزب جریان مردمی تونس می گویند مردم از انتخابات پارلمانی استقبال خواهند کرد و این انتخابات به مرحله تاریک در تاریخ کشور پایان خواهد داد. آنها تاکید کرده اند که با این انتخابات، منافع گروه‌های سیاسی نیز به پایان خواهد رسید و پروژه ملی دیگری رقم خواهد خورد که مردم تونس خواهان آن هستند.

با این حال برخی متخصصان امور تونس معتقدند انتخابات پارلمانی پیش رو برای آینده این کشور تعیین کننده نخواهد بود زیرا این انتخابات رقابتی نیست و بیشتر احزاب در آن غایبند و نامزدی ندارند و باید به انتظار نشست که در آینده چه رخ خواهد داد.

احزاب و گروه های سیاسی متعددی این انتخابات را تحریم کرده اند، انتخابات امروز (شنبه) یک حلقه از سلسله تدابیر فوق العاده قیس سعید، رئیس جمهور تونس است که پس از انحلال قوه قضاییه و پارلمان، آنها را در 25 ژوییه 2021 بر فضای سیاسی کشور تحمیل کرد.

پربیننده ترین خبرها