عربستان کشوری با بالاترین میزان کنترل اینترنت و سرکوب آزادی بیان

شنبه 26 آذر 1401 - 16:51

سازمان های حقوقی بین المللی هشدار داده اند که عربستان سعودی به یکی از کشورهایی تبدیل شده است که اینترنت و رسانه های اجتماعی در آن به شدت تحت کنترل است تا آزادی بیان در آن سرکوب شود.

العالم _ سعودی

به گزارش العالم، این سازمان ها در گزارش های خود اعلام کردند که کنترل و سانسور شدید اینترنت در عربستان از طریق مسدود کردن حساب های افراد یا مجازات زندان یا جریمه مالی صورت می گیرد تا هرگونه صدای مخالفی در نطفه خفه شود.

مرکز بین المللی عدالت و حقوق بشر در بیانیه ای اعلام کرد که مقامات سعودی شمار زیادی از روشنفکران، دانشمندان، روزنامه نگاران و فعالان حقوقی و همچنین تعدادی از فعالان برجسته حقوق بشری را در تلاش برای ساکت کردن آنها به زندان انداخته اند.

سازمان موسوم به «آمریکایی ها برای دموکراسی و حقوق بشر» نیز در گزارشی اعلام کرد سال 2022 شاهد بازداشت های سرکوبگرانه بیشتری در عربستان سعودی بودیم که شهروندان و فعالان را به اتهامات مربوط به آزادی عقیده و بیان هدف قرار داده اند.

سازمان فریدم هاوس نیز در گزارش سالانه خود درباره آزادی ها اعلام کرد مقامات سعودی استفاده گسترده از قوانین ضد تروریسم و ​​جرایم سایبری را به عنوان سلاحی برای هدف قرار دادن، ارعاب و انتقام گرفتن از مدافعان حقوق بشر و صداهای مخالف تشدید کرده اند.

از جمله فعالان مشهوری که هدف حملات سرکوبگرانه مقامات سعودی قرار گرفته اند سلمى الشهاب، نورا بنت سعيد القحطانی، سعد إبراهيم الماضی و مهديه المرزوقی هستند.

پربیننده ترین خبرها